סטארט-אפ שעוסק במניעת הונאות באשראי גייס 25 מיליון דולר

האלגוריתם שפיתחה Riskified מנסה להבדיל בין הזמנות לגיטימיות לבין הונאות: כשמגיעה הזמנה ממדינות בעלות תדמית מפוקפקת או נערכת הזמנה גדולה במיוחד, החברה הישראלית מנתחת את המידע אודות המשתמש

הסטארט-אפ הישראלי Riskified אשר עוסק במניעת הונאות השלים סבב גיוס בהיקף של 25 מיליון דולר. את סבב הגיוס של החברה הובילה קרן הצמיחה קומרה קפיטל (Qumra Capital) ולקחו בו חלק המשקיעים הקיימים של החברה בהם Entree וג'נסיס.

בסבב השתתפו גם חברת הביטוח הפניקס ו-NTT DOCOMO Ventures. מאז ההקמה גייסה החברה סכום של 31 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.

החברה מפצה את הסוחרים

Riskified הוקמה בשנת 2013 על ידי עידו גל (המנכ"ל) ואסף פלדמן. החברה עוסקת במניעת הונאות אשראי וברשימת הלקוחות שלה ניתן למצוא חברות קמעונאות גדולות, מותגי אופנה, אתרים למכירת כרטיסי טיסה ועוד. האלגוריתם שפיתחה החברה מנסה להבדיל בין הזמנות לגיטימיות לבין הונאות.

כיצד עובדת הטכנולוגיה של Riskified? כאשר בעל חנות אינטרנט מקבל הזמנה הוא יכול לאשר או לדחות אותה. כאשר מגיעה הזמנה ממדינות בעלות תדמית מפוקפקת (למשל אינדונזיה) או נערכת הזמנה גדולה במיוחד, Riskified מנתחת את המידע אודות המשתמש. החברה בודקת כמה פעמים המשתמש ביקר באתר, באיזה עמודים הוא צפה וכן הלאה. על סמך הנתונים הללו מקבלת החברה החלטה לגבי מהימנות העסקה.

הלקוחות של Riskified מחליטים האם להעביר דרך החברה את כל העסקאות או רק חלק מהעסקאות. במקרה שבו המערכת מאשרת עסקה שמתגלה כהונאה, Riskified מפצה את הסוחרים. נציין כי הבדיקה של Riskified מבוצעת אחרי שחברת האשראי אישרה את העסקאות והיא מהווה נדבך נוסף של הגנה.

עדות לצורך בשירות של Riskified ניתן לקבל ממחקר של Javelin Strategy & Research, אשר פורסם ב-2015 והצביע על כך שבכל שנה נדחות בארה"ב לבדה עסקאות כשרות בהיקף של כ-120 מיליארד דולר, עקב הערכה שגויה שמדובר בהונאה. הנזק שנגרם בפועל מהונאות הוא קטן משמעותית ומוערך ב-9 מיליארד דולר בשנה.

עידו גל, מנכ"ל Riskified, אמר היום כי "המערכת שלנו תורמת באופן ישיר לשורת הרווח של הלקוחות ולחוויית השירות של הצרכנים שלהם. מחד, המערכת חוסכת מיליוני דולרים כאשר היא מזהה מבעוד מועד ניסיונות הונאה ומנגד, משפרת את שביעות הרצון של הלקוחות שעסקאותיהם היו נדחות אלמלא הטכנולוגיה שלנו".

"צוות מנוסה, טכנולוגיה מוכחת"

ארז שחר, שותף מנהל בקרן קומרה קפיטל, אמר היום כי "הגידול המהיר והמרשים בפעילות של Riskified משקף את הצורך ההולך וגדל בפלטפורמה למניעת הונאה של תעשיית המסחר האלקטרוני. עם צוות מנוסה, טכנולוגיה מוכחת ופורטפוליו גלובלי של לקוחות גדולים, אנו בטוחים ש-Riskified נמצאת בדרך הנכונה למצב את עצמה כמובילה עולמית בתחומה". ארז שחר וסיון שמרי דהן, שותפה בקומרה קפיטל, יצטרפו לדירקטוריון החברה.

Riskified מעסיקה כיום כ-80 עובדים, בתל אביב ובבוסטון, רובם בתחום המחקר והפיתוח. החברה טוענת כי ההכנסות שלה בשנת 2015 זינקו בשיעור של פי חמישה ביחס לשנת 2014. החברה צפויה להשתמש בכספי הגיוס על מנת להכפיל את כוח האדם שלה עד לסוף שנת 2016.

קומרה קפיטל, אשר הובילה כאמור את סבב הגיוס, היא קרן שמשקיעה בחברות בוגרות, כאלה אשר מגלגלות מחזור של כ-10-20 מיליון דולר. בשנה האחרונה ביצעה קומרה שתי השקעות נוספות בחברת JFrog וב-Fiverr. קומרה הוקמה בשנת 2014 על ידי ארז שחר ובועז דינטי ובהמשך הצטרפה אליהם כשותפה סיון שמרי דהן.