ילן: לא מורידים מהשולחן את אופציית הריבית השלילית

יו"רית הפדרל ריזרב אמרה היום בקונגרס כי הטלטלה תפסה את הפד לא מוכן, אך אמרה כי כל צעד שלא יהיה אינו אוטומטי, וכי הפד בוחן את האופציות

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

על רקע הטלטלה העזה בשווקים והחשש מפני מיתון נוסף בארה"ב, הגיעה היום (ה') יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן לקונגרס, כדי לתת את החלק השני של עדותה החצי-שנתית בפני הקונגרס.

אתמול נשמעה ילן פסימית יותר לגבי עתיד הכלכלה האמריקאית, אך שמרה על עמימות ולא סיפקה רמזים כלשהם לגבי המועד הבא של העלאת הריבית, או לגבי האפשרות שהבנק המרכזי האמריקאי דווקא ייסוג מהמדיניות המרסנת.

היום סיפקה ילן רמז כלשהו לכך שהפד בוחן מדיניות מקלה יותר, כשאמרה כי הבנק בודק אם שיעורי ריבית שליליים יסייעו למצב הכלכלה. "תמיד יש סיכוי כלשהי למיתון, בכל שנה", אמרה, "אך הנתונים מצביעים על כך שהתרחבויות כלכליות לא מתות מזקנה".

ילן חזרה על עמדתה בנוגע לריבית וציינה כי הפד כבר בחן ב-2010 את נושא הריבית השלילית, אך החליט אז כי זו לא התוכנית הטובה בזמנו. כעת, אמרה הנגידה, הפד בוחן את הנושא ועוד לא השלים את הבדיקה. "זה לא אוטומטי", אמרה. "לא היינו מורידים את זה מהשולחן, אבל יש לנו עוד עבודה לעשות על מנת לשפוט אם אפשר להשתמש בזה עכשיו".

ילן ציינה גם כי הטלטלה בסקטור הנפט תפסה את הפד לא מוכן.