משרד הפרסום מגזרים חייב כמיליון שקל למגזרים הערבי והרוסי

המשרד הפסיד בהליכים משפטיים לאמצעי תקשורת במגזר הערבי, אך טרם שילם להם, ויש לו חובות בתחום המדיה, לספקים פרטיים ולעובדים לשעבר

מוסא חסדיה / צילום: יונתן בלום
מוסא חסדיה / צילום: יונתן בלום

משרד הפרסום מגזרים חייב עדיין כמיליון שקל לגורמים במגזר הערבי והרוסי - כך מעריכים היום בכירים הפעילים בתחום הפרסום למגזרים. זאת בעקבות הפרסום ב"גלובס" בשבוע שעבר, על כך שמשרד הפרסום עתיד להיסגר על רקע קשיים כלכליים אליהם נקלע.

הידיעה הפתיעה מאוד בכירים בענף, שמספרים על גורמים בתחום המדיה, ספקים פרטיים ועובדים לשעבר, שמגזרים נותר חייב להם כסף - אף שעל-פי הטענות, המשרד עצמו כבר קיבל תשלום מלקוחותיו עבור העבודה שביצע. אמנם המשרד כבר הפסיד בהליכים משפטיים נגד אמצעי תקשורת במגזר הערבי, כמו "כל אל ערב" וחברת "שופוני מדיה", אך הכסף שהוא חייב להם עדיין לא הגיע ליעדו. בנוסף, מגזרים טרם העביר תשלומים לחברות שילוט ורדיו, וכן תשלומים לנושים פרטיים כמו מפיקים.

מוסא חסדיה, מנכ"ל ומבעלי משרד פרסום מגזרי אחר, פובליסיס סקטורס, חושף טפח מאחורי ההתנהלות של מגזרים בחודשים האחרונים. "חובות של למעלה ממיליון שקל זה הרבה מאוד כסף כשמדובר בפרסום המגזרי", הוא אומר. "הבעיות של מגזרים לא היו סוד, ולכן נפגשתי במהלך 2015 עם דן אילן, אחד השותפים במגזרים, כי זיהיתי שהעסק שם לא מתנהל היטב וסובל מהפסדים. היו להם הרבה אנשים על מעט תקציבים. הצעתי לו סוג של מיזוג, אבל הוא אפילו לא חזר אליי.

"זה רע לתעשייה המגזרית כשמשרד ותיק נסגר. אנחנו רוצים שמפרסמים וחברות יפרסמו למגזר הערבי - וזאת משימה לא קלה - וכשמשרד כמו מגזרים נסגר זה פוגע תדמיתית בכולנו", מוסיף חסדיה. "כעת מגיעים להתראיין אצלי עובדים לשעבר שלהם ומספרים על מצוקתם, על כך שלא שילמו להם זכויות סוציאליות. אני פונה לשותפים במגזרים וקורא להם להיות אחראים, ליצור קשר עם הספקים ועם האנשים שיש להם חובות כלפיהם ולא להשאיר פצועים בשטח".

מגזרים ומשרד הפרסום אקליפטוס, העוסק בדיגיטל, נמצאים בבעלותם של דן אילן וירון ברנהולץ. השניים אינם אנשי פרסום, והכניסה שלהם לענף נעשתה כהשקעה פיננסית.

משרד הפרסום מגזרים, המתמחה בפרסום למגזר הערבי ולמגזר הרוסי, נחשב בימיו הטובים למוביל בתחום. כבר כאשר אילן וברנהולץ רכשו אותו מבאומן בר ריבנאי, סבל המשרד ממצוקת אשראי. לניהול המשרד גויסה גלית בן-שמחון, שעשתה מהלכים לייצב אותו ואף גייסה תקציבים חדשים, אבל בשל היעדר אשראי והזרמת כספים של הבעלים, היא פרשה ואף תבעה את השניים. במקביל נתבע המשרד על-ידי כמה אמצעי תקשורת שטענו כי הוא חייב להם כסף.

עם הזמן חל שינוי משמעותי גם באקליפטוס והוא נקלע למשבר חמור, וכפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, הבעיה במשרד נפתרה עם כניסתם של משקיעים אסטרטגיים, אורן אלימלך ושרה גל, בעלי משרד הפרסום גל אורן, שאמורים להזרים דם חדש למשרד. אך נראה שעבור מגזרים זהו סוף הדרך. בשבועות האחרונים פוטרו כמעט כל העובדים, למעט שניים - אחד המטפל במגזר הרוסי ואחד המטפל במגזר בערבי - אך גם זה באופן זמני.

תגובת דן אילן וירון ברנהולץ, בחעלי מגזרים, לא התקבלה עד לסגירת הגיליון.