"ישראל 'סטארט-אפ ניישן'? טעות לנוח על זרי הדפנה ולהתבשם"

טל בנד, נשיא AIPPI ישראל, הארגון הבינלאומי בתחומי הקניין הרוחני: "חשוב לשים לב גם לנורות אזהרה שמהבהבות לאחרונה: קיפאון מתמשך, זה למעלה מעשור, בהיקף ההוצאה למו"פ בישראל, ירידה של ישראל במדד הגלובלי של ארגון הקניין הרוחני העולמי (WIPO) למדדי חדשנות ועוד"

"ישראל נהנית ממעמד מוביל בעולם בתחום החדשנות הטכנולוגית, ועדיין נתפסת כ'אומת הסטארט-אפ'. עם זאת, תהא זו טעות לנוח על זרי הדפנה ולהתבשם מדירוגים מרשימים במדדי החדשנות", כך אומר טל בנד, נשיא AIPPI ישראל, הארגון הבינלאומי בתחומי הקניין הרוחני. בנד אמר את הדברים לקראת הכנס שיקיים הארגון בישראל ב-21-22 במארס.

לדברי בנד, "חשוב לשים לב גם לנורות אזהרה שמהבהבות לאחרונה: קיפאון מתמשך, זה למעלה מעשור, בהיקף ההוצאה למו"פ בישראל, לעומת האצת ההשקעה ע"י מדינות אחרות ב-OECD; חמור מכך, במדד הגלובלי של ארגון הקניין הרוחני העולמי (WIPO) למדדי חדשנות, ישראל ירדה בשנה האחרונה מהמקום ה-15 למקום ה-22".

הוא הוסיף, כי "במדד בלומברג לחדשנות, ישראל אמנם מככבת בהיבטים שונים, כמו ריכוז החוקרים, אבל צנחה בשנה האחרונה במדד המתייחס לחינוך הגבוה בכלל, ולחינוך המדעי והטכנולוגי בפרט - מהמקום ה-7 בשנת 2015, למקום ה-29 בשנת 2016!".

ועידת AIPPI השנתית בתחום קניין רוחני וחדשנות כלכלית, המתקיימת זאת הפעם השנייה, תעסוק בתחומים רוחביים המעסיקים בעלי עסקים, רגולטורים ומשפטנים. מובילי דעה, מומחים ומשפטנים ידונו במסגרות שונות בהתפתחויות ובמגמות האחרונות בתחום הרגולציה של הקניין הרוחני. בוועידה ישתתפו מעל 60 דוברים מארה"ב, אירופה, אסיה, אוסטרליה, וישראל יעסקו בנושאים בוערים הנמצאים בממשק העסקי והמשפטי בתחום.