הטיפ היומי: מניית הביומד הישראלית שעשויה לזנק ב-157%

במחלקת המחקר של ג'פריס סבורים כי מדיוונד תחדור לשוק האמריקאי ב-2019-2020, וקבעו לה מחיר יעד של 15 דולר עם המלצת "קנייה"

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

חברת הביומד MediWound  נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 127 מיליון דולר. כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב), שנסחרת בבורסה בתל אביב, מחזיקה בכ-45% ממניותיה. מדיוונד עוסקת בפיתוח, ייצור ומסחור של מוצרים לריפוי פצעים כרוניים, כוויות קשות ופצעים קשים לריפוי.

לאחרונה פרסמה מדיוונד תוצאות חיוביות מניסוי קליני שלב II במוצר EscharEx, המיועד לטיפול בפצעים כרוניים ובפצעים קשי-ריפוי. יחלפו עוד כמה שנים עד שהחברה תתחיל להכיר במכירות של המוצר, אך התוצאות החיוביות מקדמות את החברה צעד נוסף להזדמנות המוערכת ב-1-2 מיליארד דולר בשנה, כאשר מוצרים מתחרים כבר סללו לה את הדרך בשוק.

להערכתנו, מדובר בהזדמנות שיהיה קל יותר לממש בהשוואה למוצר NexoBrid (שהחברה כבר משווקת בכמה מדינות), מוצר שבו החברה עושה את כל העבודה האיטית הנדרשת לשנות את פרדיגמת הטיפול בכוויות.

התוצאות שפורסמו התבססו על ניסוי שכלל 73 מטופלים, כולל חולים שסבלו מפצעים סוכרתיים בכף הרגל, כאלה שהפצעים שלהם הגיעו על רקע אי-ספיקה ורידית ומטופלים אחרים שהיו להם פצעים פוסט-ניתוחיים. התוצאות היו מובהקות סטטיסטית והצביעו על עמידה ביעד הניסוי המרכזי, הסרה מלאה של הרקמות המתות מהפצע (הטריה), וכן ביעדים משניים של הניסוי. זה היה ניסוי שלב II שני, כאשר גם הניסוי הראשון שכלל 24 מטופלים הצביע על יעילות.

כעת צפויה תקופה של שלושה חודשים שבה ייבחנו הנתונים, ועד אמצע השנה יתפרסמו התוצאות המלאות של הניסוי. לאחר מכן, מדיוונד מתכננת להגיש את הנתונים המלאים ל-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) ולבקש לקבוע דיון בנושא הצעדים הבאים שלה. סביר להניח שהחברה תקדם ניסוי פיבוטלי גדול לקראת סוף שנת 2016. בהתאם לכללי ה-FDA, מדיוונד תוכל להשתמש בנתוני הבטיחות הפרה-קליניים שלה מהמוצר NexoBrid גם בבקשתה הנוגעת ל-EscharEx.

לפיכך, יעד חדירה לשוק האמריקאי במסגרת הזמנים של 2019-2020, נראה לנו הגיוני. מחיר היעד שלנו נקבע על 15 דולר - גבוה ב-157% ממחיר השוק. להערכתנו, ה-NexoBrid "שווה" 12 דולר ממחיר המניה וה-EscharEx 3 דולרים. המלצתנו למניה היא "קנייה". הסיכונים בהשקעה כוללים את אימוץ המוצרים באירופה, סיכונים הקשורים לניסוי הקליני בארה"ב, וסיכונים הקשורים לשיפוי הביטוחי.

מחלקת המחקר, Jefferies

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם