חברת התרופות קנאביקס מתכננת לגייס 4 מיליון דולר

המוצר של קנאביקס כבר משווק בקולורדו, ארה"ב ■ מדובר בגלולה בשחרור מושהה שנועדה לסייע לחולי סרטן בשלב מתקדם בשלוש התוויות שונות לשפר את אורח חייהם

קנאביס / צילום: שאטרסטוק
קנאביס / צילום: שאטרסטוק

החברה הישראלית קנאביקס (Cannabics Pharmaceuticals), שמפתחת תרופות על בסיס קנאביס, מתכננת לגייס כ-4 מיליון דולר בהנפקה פרטית, כך נודע ל"גלובס". החברה מבצעת בימים אלה רוד שואו בקרב משקיעים מישראל, ארה"ב ואירופה, ואת הגיוס מלווה חטיבת הבנקאות להשקעות של קבוצת אלוני האפט בניהולו של רוני יגרמן. ההנפקה צפויה להיסגר במהלך החודש הקרוב.

קנאבקיס הוקמה ב-2012 על-ידי מדענים ישראלים מתחומי הסרטן והביולוגיה המולקולרית. ב-2014, החברה מוזגה לתוך שלד בורסאי אמריקאי, והיא נסחרת כיום מעבר לדלפק בארה"ב. בשיא, ביולי 2014, היא נגעה במשך זמן קצר בשווי של כ-80 מיליון דולר, אך בדומה למניות אחרות מהתחום, גם קנאביקס איבדה גובה, וכיום היא נסחרת בשווי של כ-4.5 מיליון דולר בלבד.

מחזורי המסחר במניה אינם גבוהים, לאור העובדה שחלק גדול מהמניות מוחזק על-ידי המייסדים. את החברה מובילים המייסדים המשותפים ד"ר אייל בלן, המדען הראשי, ואיתמר בורוכוב, המנכ"ל, לצד ד"ר סיגלית אריאלי-פורטנוי המכהנת כיועצת בכירה בתחומי הרגולציה. יועץ נוסף הוא איקה אברבנאל, לשעבר בכיר בטבע.

המוצר של קנאביקס כבר משווק בקולורדו (ארה"ב). מדובר בגלולה בשחרור מושהה שנועדה לסייע לחולי סרטן בשלב מתקדם בשלוש התוויות שונות לשפר את אורח חייהם. מעבר לכך, החברה מפתחת גם מערכת טכנולוגית שתבחן ביופסיות של חולי סרטן עם החומר הפעיל בקנאביס, ותוכל להמליץ לרופא מהו הטיפול האופטימלי עבור כל חולה (רפואה מותאמת אישית). הגיוס נועד לתמוך במסחור הטכנולוגיה, ובנוסף לממן גם ניסוי קליני במטרה להוכיח את היעילות של המוצר. הניסוי נערך בבית החולים רמב"ם בחיפה בקרב 40 חולי סרטן. נציין שמוצרי קנאביס רפואי עוברים מסלול רגולטורי שונה משל תרופה "רגילה", אך בקנאביקס עורכים את הניסוי באופן וולונטרי כדי לתמוך במאמצי השיווק מול הרופאים.

במצגת החברה למשקיעים, היא מעריכה את השוק הפוטנציאלי של הקנאביס ב-2015 בכ-3.6 מיליארד דולר בארה"ב לבדה. תחזית המכירות שלה אופטימית מאוד, והיא מצפה לצמוח מהכנסות של כ-750 אלף דולר ב-2016 (רק ממכירת הגלולות) ל-84 מיליון דולר ב-2019 (ממכירת גלולות בארה"ב ובשאר העולם וממכירת המערכות שלה). החברה מצפה לרשום רווח בסוף 2017. "בתוך חמש שנים, תעשיית הקנאביס החוקי צפויה לעקוף את רווחי תעשיית הסרטים האמריקאית ותעשיית המזון האורגני", נכתב במצגת החברה.