בונוס ביוגרופ מזנקת בעקבות הצלחה בניסוי פרה-קליני

הניסוי להשלמת חסר קריטי בעצם בגפיים נועד להדגים את יעילות השימוש בשתל חי של עצם אנושית שייצרה החברה, לריפוי חסר קריטי נרחב בעצם, האופייני לטראומות אורתופדיות

תוצאות חיוביות בניסוי פרה-קליני הובילו היום לעלייה של כ-3% במחיר המניה של בונוס ביוגרופ , בבורסה בת"א. בונוס ביוגרופ עוסקת בתחום תאי הגזע והרקמות, והיא נסחרת בשווי של כ-150 מיליון שקל.

החברה דיווחה הבוקר על הצלחה מלאה בניסוי הפרה-קליני (בבעלי חיים) בהשלמת חסר קריטי נרחב בעצם בעצמות הגפיים. הכוונה היא לחסר עצם באורך של סנטימטרים אחדים, אשר איננו ניתן להשלמה ולריפוי באופן טבעי, באמצעות הפעילות הביולוגית העצמית של גוף האדם. על כן נדרשת התערבות כירורגית-אורתופדית מורכבת.

הניסוי של בונוס נועד להדגים את יעילות השימוש בשתל חי של עצם אנושית שייצרה החברה, לשם ריפוי של חסר קריטי נרחב בעצם, האופייני לשברים מורכבים או לטראומות אורתופדיות. מדובר בשלב מקדים לקראת הגשת בקשה לעריכת ניסוי קליני בבני אדם.

הניסוי הפרה-קליני שערכה החברה נערך על כבשים במשקל של כ-100 ק"ג. החברה השתמשה בשתל חי של עצם אנושית בהזרקה שפיתחה. בונוס מציינת בהודעתה, כי בצילומי רנטגן שנערכו לשם אנליזה של מידת ואיכות הריפוי, הודגמה לאחר שבוע תחילתה של קליטה והמשך גדילה של רקמת העצם, ולאחר 2-3 חודשים הודגם מילוי מלא של עצם תקינה באזור החסר הקריטי הנרחב בעצם.

עוד עלה מהניסוי, כי 2-3 שבועות לאחר מועד ההשתלה, נעלמה לחלוטין צליעת הכבשים והן נעו בחופשיות. בקבוצת הביקורת - כבשים שבהם לא הושתל שתל עצם בהזרקה - באזור החסר נצפתה גדילה עצמית מזערית של עצם.

בונוס ביוגרופ, הממוקמת בחיפה, מנוהלת על-ידי ד"ר שי מרצקי, שגם מחזיק ב-19.5% ממניותיה.