קרן הון סיכון רוסית תשקיע בחברות ישראליות

קרן טיטניום ממוסקבה תשקיע 50 מיליון דולר בחברות סטארט-אפ מקומיות ■ הקרן כבר השקיעה באפליקציה Any.do ובחברות נוספות

תעשיית ההיי-טק הישראלית ממשיכה לעורר עניין בקרב גופי השקעה מכל העולם. היום נחשפה הפעילות המקומית של קרן ההון סיכון הרוסית טיטניום השקעות (Titanium Investments). הקרן תשקיע כ-50 מיליון דולר בחברות סטארט-אפ כחול לבן, כאשר כחצי מהסכום כבר הושקע.

בתחילת הדרך הקרן התמקדה בהשקעות בחברות טכנולוגיה רוסיות. עם זאת, טיטניום שינתה את המיקוד הגאוגרפי שלה והחלה לפעול בישראל לפני שנה וחצי ועד כה פעלה "מתחת לרדאר".

הקרן משקיעה בחברות בשלבים מוקדמים (ארלי סטייג') אך מתכננת ללוות את החברות גם בשלבים מתקדמים יותר. הקרן מסרה היום כי היא צפויה להשקיע בחברות חדשות וגם להרחיב את ההשקעות שלה בחברות שכבר השקיעה בהן בעבר. בפורטפוליו של Titanium ניתן למצוא את חברת Any.do, שבה השקיע גם אריק שמידט, כיום יו"ר גוגל. Any.do מפתחת אפליקציה חינמית לניהול משימות. קרן טיטניום השקיעה גם בחברת Drippler. החברה מפתחת אפליקציה ואתר אשר מאפשרים לקבל עדכונים לגבי אפליקציות שונות אשר מתאימות לדגם הספציפי של סמארטפונים שונים. עד כה השקיעה הקרן ב-18 חברות שונות, מתוכן 16 ישראליות. הקרן הצעירה כבר הספיקה לרשום אקזיט אחד כאשר אחת החברות שבה השקיעה - Moment.me - נמכרה לחברת Wix הישראלית תמורת 10 מיליון דולר. לפי נתונים של חברת המחקר IVC גייסה Moment.me כ-3 מיליון דולר.

נציין כי השווי הכולל של החברות בפורטפוליו של Titanium מוערך ביותר מאשר 350 מיליון דולר, כאשר הקרן מחזיקה 3% עד 17% בכל חברה. טיטניום פועלת במוסקבה והיא מנוהלת על ידי אלכסנדר אייבזוב, אשר הגיע באחרונה לביקור קצר בישראל.