נעילה חיובית בת"א; פלוריסטם זינקה 36%, לאומי 5%

עליות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ קבוצת דלק ביטלה את מכירת הפניקס לפוסון הסינית ■ פלוריסטם זינקה בחדות על רקע התקדמות במחקר של חיסון שנועד להתמודד עם חשיפה לקרינה רדיואקטיבית

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

עליות שערים נרשמו היום (ד') בבורסה המקומית על רקע עליות השערים החדות בבורסות העולם ובמחירי הנפט.

 

הפדרל ריזרב צריך להמתין עם העלאת ריבית נוספת עד אשר האינפלציה תעלה, כך אמר אתמול נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה. הוא העריך כי האינפלציה עלולה להיות שלילית ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, הוא סבור כי "שוק המניות עשוי להירגע ולהפוך את המגמה בקרוב".

הלמ"ס עדכנה אתמול כלפי מעלה את נתוני צמיחת המשק ל-2015 מ-2.3% באומדן הראשוני ל-2.6%. מדובר בשיעור צמיחה דומה לזה שרשם המשק ב-2014. עדכון הצמיחה הושג בזכות נתוני הרבעון הרביעי של 2015 שהיו חזקים מהצפוי והעידו על קצב צמיחה של 3.3% בשיעור שנתי. בסך הכל צמח המשק ב-2.2% במחצית השנייה של 2015 לעומת צמיחה של 2.9% שנרשמה במחצית הראשונה של השנה.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות בבית ההשקעות אפסילון, מציין היום כי "נראה שהמיני ראלי של הימים האחרונים נמצא לקראת סיומו. ההסכם ה'מתחכם' בין יצואניות הנפט, המשך הירידה בתשואות והחשש מכשלים במערכת הבנקאית באירופה ימשיכו להעיב בזמן הקרוב. אני סבור שהעליות בימים האחרונים הן המשך לתנודתיות החדה שתאפיין את השווקים בעתיד הנראה לעין".

קבוצת דלק , בעלת השליטה בחברת הביטוח הפניקס , שמה אמש סוף לסאגה המתמשכת למכירת הפניקס לענקית ההחזקות הסינית פוסון והודיעה על ביטול העסקה. זאת לאחר שהמפקחת על הביטוח במשרד האוצר דורית סלינגר לא העניקה אישור לעסקה.

פלוריסטם  זינקה בחדות לאחר שהודיעה אמש על התקדמות במחקר של חיסון (PLX-R18) שנועד להתמודד עם חשיפה לקרינה רדיואקטיבית. הממשל האמריקאי החליט לממן ולקדם את המחקר במוצר החדש שפותח בישראל.

שלמה נחמה בדרך לכלכלית ירושלים  דירקטוריון בנק לאומי  יתכנס מחר כדי לדון בהסכם בין הבנק לנחמה, במסגרתו יזרים נחמה לכלכלית ירושלים לפחות 200 מיליון שקל בהנפקת זכויות ויקבל לידיו את מניות השליטה של לאומי בכלכלית (28%). [לסיפור המלא]

לאומי  הודיע היום כי הגיע להסכם עם ועד העובדים להמרת זכויות עובדים במניות הבנק שיונפקו בהיקף של 1.15 מיליארד שקל וזאת במטרה לעמוד ביעד הלימות ההון.

אל על  דיווחה אתמול לבורסה כי חוקרים מטעם רשות ההגבלים העסקיים למשרדי החברה-הבת סאן, אספו מסמכים וביקשו ממספר מנהלים להתלוות אליהם לחקירה. כמו כן, הגיעו חוקרים מטעם רשות ההגבלים למשרדי החברה לצורך איסוף מסמכים. מדובר בחקירה בנוגע למסעות לפולין, ללא פרטים נוספים בינתיים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]