קרנות ומוסדיים זרים הגדילו חלקם בטבע ב-4.5 מיליארד ד'

בסוף שנת 2015 החזיקו במניות טבע גופים רבים שלא החזיקו בה קודם לכן - כמו ויליאם בלייר, שהחזיק מניות החברה בשווי של כ-308 מיליון דולר

ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי

החזקות הקרנות והגופים המוסדיים בחברות שנסחרות בוול סטריט מדווחות עד 45 ימים לאחר סיום כל רבעון. וכך, בימים האחרונים פורסמו שלל דיווחים על החזקות, שנכונים לסוף 2015, ושמצביעים גם על מגמות ושינויים מעניינים. אילן שטרק, מנהל חדר עסקאות נכסים גלובליים ומט"ח בירושלים ברוקראג', מצביע למשל על טבע  .

לדבריו, "בולטת מאוד ההגדלה של הקרנות הזרות במניית טבע - סך הגדלת ההחזקות נכון לסוף הרבעון הרביעי עמד על כ-75 מיליון מניות, ששוויין הנוכחי הוא כ-4.5 מיליארד דולר. ניתן להעריך כי חלק מההגדלה הייתה על-ידי גופים שהשתתפו בהנפקה שטבע עשתה במהלך חודש דצמבר האחרון".

שטרק מציין גופים גדולים שהגדילו החזקה במניות טבע, ובהם פולסון (Paulson), Lazard, וולינגטון מנג'מנט ופידליטי. "מנגד, ניתן לציין את פרנקלין טמפלטון שהקטינה את החזקתה ב-11 מיליון מניות, ומחזיקה במניות בשווי של 3.6 מיליארד דולר", הוא מוסיף.

שטרק מציין כי הקרן של פולסון, למשל, הגדילה את ההחזקה בטבע ב-2.4 מיליון מניות, לסך של 20.4 מיליון מניות. במקביל, היא הגדילה את החזקתה גם במיילן, והחזיקה בסוף השנה 22.7 מיליון מניות, בשווי כולל של כ-980 מיליון דולר.

לפי נתוני אתר האינטרנט של הנאסד"ק, לא מעט גופים שלא החזיקו קודם לכן במניות טבע החזיקו במניה בסוף 2015. ביניהם למשל ויליאם בלייר, עם מניות בשווי של כ-308 מיליון דולר. לעומת זאת, יש גם גופים שהחליטו לחסל את ההחזקה במניות טבע, אחרי עלייה של 16.7% במחיר המניה ב-2015. כך למשל גוף בשם Atalanta Sosnoff מכר כ-794 אלף מניות בסוף השנה.

נתונים אחרים שנוגעים להחזקות הקרנות מצביעים על החזקה חדשה של ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט בחברת האנרגיה קינדר מורגן, ומכירת ההחזקות שלה בשיקגו ברידג', העוסקת בתחום הבנייה.

הקרן של קארל אייקן, אייקן אשוסיאייטס, הגדילה החזקות בחברת האנרגיה Cheniere, ומכרה מניות של אפל. הקרן של ג'ורג' סורוס רכשה מניות בין היתר בגוגל וב-Synchrony Financial, הגדילה החזקה במקדונלד'ס ומכרה את כל ההחזקה בסאות'ווסט איירליינס.