בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת; הנפט במוקד

אסיה קפצה יותר מ-2% ■ שר האנרגיה האיראני אמר אתמול כי מדינתו מוכנה לתמוך בייצוב מחירי הנפט ■ נתון מאכזב ביפן: היצוא נפל ב-12.9% בשיעור שנתי בינואר ■ האינפלציה בסין עלתה ב-1.8% בינואר, מעט מתחת לתחזיות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע תנודתיות במחירי הנפט, לאור הדיווחים השונים לגבי כוונת המדינות החברות באופ"ק לקצץ בתפוקה או לא.

 

מחירי הנפט עדיין במוקד. לאחר שאתמול זינקו המחירים בכ-5.6% על רקע תקוות לייצוב השוק, היום פורסם נתון המלאי הממשלתי בארה"ב, שהראה גידול במלאי של 2.1 מיליון חביות בשבוע שעבר. מנגד, המוסד הפרטי אמריקן פטרוליום פרסם היום הודעה הפוכה, שלפיה המלאי ירד ב-3.3 מיליון חביות.

עוד בעניין הנפט, סוכנות AFP דיווחה היום כי שר החוץ של סעודיה אמר כי מדינתו לא מוכנה לקצץ את התפוקה.

אתמול הודיעו סעודיה ורוסיה כי יגבילו את תפוקת הנפט שלהן (אך לא יקצצו אותה). אתמול דווח גם כי נשיא אופ"ק מוחמד אל-סאדה מגיע לאיראן ונפגש עם שרי האנרגיה של הרפובליקה האסלאמית ושל שכנתה עיראק, במטרה לשכנע אותם להצטרף למאמצים של אופ"ק ולהקפיא את תפוקת הנפט. בהמשך לכך דווח כי שר הנפט של איראן, ביג'אן זנגאנה, הודיע כי המדינה תתמוך בכל ניסיון לייצב את השוק ואת מחירי הנפט. עם זאת, השר הוסיף כי שאר יצרניות הנפט מבינות את מצבה של איראן.

חברת התעופה אייר פראנס  דיווחה היום על מעבר לרווח בשנת 2015. הרווח התפעולי עמד על 816 מיליון אירו לעומת הפסד של 129 מיליון אירו ב-2014.

קבוצת המלונאות  Accor   דיווחה על עלייה של 3.5% ברווח ב-2015 למרות גל ביטולי טיסות אחרי מתקפת הטרור בפריז. 

הקמעונאית נסטלה   דיווחה על דוחות מאכזבים ותחזית מאכזבת ל-2016 - והמניה צונחת.

עליות באסיה

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') בעליות שערים חדות, בהתאם למגמה שחתמה אתמול את המסחר בוול סטריט ועל רקע זינוק במחירי הנפט. היום פורסמו ביפן ובסין מספר נתונים פושרים. 

 

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט בעליות של עד כ-2.2%. היום מדד הניקיי טיפס בשיעור דומה וכך גם מדד האסיה דאו. הקטליזטור שמניע את הראלי בשווקים הוא הנפט, שממשיך לזנק היום במסחר.

ביפן פורסם היום כי המאזן המסחרי שהצביע על ירידה של 12.9% ביצוא בשיעור שנתי בחודש ינואר, מעל הצפי בשוק שעמד על ירידה של 11.3%. היבוא ירד בשיעור חד יותר של 18% בשיעור שנתי. מהנתונים עולה כי היצוא לסין, אחת משותפות הסחר הגדולה של יפן, ירד ב-17.5% בינואר. המאזן המסחרי הצביע על גירעון של כ-6 מיליארד דולר.

בסין פורסם כי מדד המחירים לצרכן טיפס ב-1.8% בשיעור שנתי בינואר, אומנם מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו עלייה של 1.9% באינפלציה אך שיפור לעומת עלייה של 1.6% בדצמבר. בשוק מעריכים כי העלייה באינפלציה היא זמנית ומקורה בראש השנה הסיני שמאופיין בפעילות ערה בסקטור הצריכה הפרטית.

למרות הנתונים המאכזבים ביפן, מרבית מניות התעשייה נסחרות במגמה חיובית. נציין את מיצובישי,  Mitsui, ו- Sumitomo.