4,000 נרשמים להגרלת 196 דירות מוזלות בראש-העין

הסיכוי "לזכות" הוא אחד ל-20 ■ הביקוש יכול להעיד על מה שצפוי במכרזי מחיר למשתכן ■ נפתח הרישום להגרלה במיזם נוסף בעיר

בנייה בראש העין / צילום: יוסי כהן
בנייה בראש העין / צילום: יוסי כהן

אלפי אנשים נרשמו להגרלה על דירות מוזלות במסגרת פרויקט מחיר מטרה, שמוקם בראש-העין. נתונים שהגיעו לידי "גלובס" חושפים את הביקוש הגבוה לדירות מוזלות, דבר שמסמן כיוון לגבי מה שעשוי להיות הביקוש גם בפרויקטים החדשים יותר של מחיר למשתכן, כאשר הזכאים יוכלו להירשם להגרלות.

על-פי הנתונים, להגרלה של 196 דירות בראש-העין נרשמו עד היום כ-4,000 איש. ההרשמה להגרלה פתוחה לעוד כמה ימים, כך שהמספר עוד יכול להאמיר, וזאת במיוחד לאור אירוע שקיימו ביומיים האחרונים משרד הבינוי והשיכון והעירייה, שבמסגרתו מקבלים המתעניינים הסברים על התוכנית והפרויקטים, וגם יכולים להוציא תעודות זכאות ולהירשם להגרלה.

לפרויקט מחיר מטרה יכולים להירשם להגרלה גם משפרי דיור ולא רק מחוסרי דירה, כמו בפרויקט מחיר למשתכן.

במסגרת האירוע של משרד השיכון נפתח גם הרישום להגרלה נוספת בפרויקט מחיר מטרה בעיר, שבה יוצעו למכירה 38 דירות.

היקף הביקוש עד כה מעיד על היתכנות לזכייה של כ-1 ל-20. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהגרלה הראשונה, שתמיד מושכת כמות גדולה של זכאים. בנוסף, להגרלה זאת יכולים לגשת משפרי דיור לצד מחוסרי הדירה, מה שללא ספק מוביל לביקושים גבוהים יותר.

 

שני מתחמים בלבד יצאו במסגרת התוכנית שקידם שר הבינוי והשיכון לשעבר, אורי אריאל. האחד בראש-העין והשני במודיעין-מכבים-רעות. עם זאת, מדובר בהיקף יחידות דיור לא מבוטל. כך, המתחם בו זכו קבלנים ויזמים בראש-העין כולל לא פחות מ-1,585 יחידות דיור. בסך-הכול מתוכננות 953 יחידות דיור מוזלות לזכאי משרד השיכון, על-פי הקריטריונים של התוכנית וגם למשפרי דיור. במכרזים בראש-העין, שנסגרו כבר במאי 2015, זכו החברות תדהר, אדור א.ד פרויקטים, י.ח. דמרי, אורתם מליבו, פרשקובסקי השקעות ובניין וגיא ודורון לוי הנדסה בניה והשקעות.

נציין שבמודיעין-מכבים-רעות זכו שישה קבלנים ויזמים במגרשים המאפשרים בניית 697 יחידות דיור בסך-הכול, מתוכן 524 דירות מוזלות. הגרלה לדירות הללו, כאמור, תיפתח בהמשך.