רוסיה: הסכם על הקפאת תפוקת הנפט - עד תחילת מארס

שר האנרגיה הרוסי אלכסנדר נובאק אמר בראיון לתקשורת הרוסית כי המדינות התומכות במהלך של הקפאת התפוקה אחראיות על הפקת 75% מהנפט בעולם ■ איראן הביעה תמיכה במהלך אך סירבה להתחייב להקפאת התפוקה

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הסכם להקפאת תפוקת הנפט ייחתם עד ה-1 במארס השנה, לאחר שקבוצת מדינות בראשות סעודיה ורוסיה הגיעו בשבוע שעבר להסכמות בנושא - כך אמר היום (א') שר האנרגיה הרוסי אלכסנדר נובאק.

"המדינות שתומכות במהלך של הקפאת התפוקה מפיקות כ-75% מהנפט בעולם", אמר נובאק בראיון לתקשורת הרוסית. "ההשקפה שלי היא שזה יספיק להגיע להסכם", לדבריו.

רוסיה, סעודיה, קטאר וונצואלה הסכימו בשבוע שעבר להקפיא את תפוקת הנפט על הרמה שחודש ינואר, זאת אם יצואני נפט אחרים ינקטו בצעד דומה. השווקים אומנם התאכזבו מהמהלך משום שהייתה קיימת ציפייה לקיצוץ התפוקה, אך לאחר שאיראן הביעה תמיכה במהלך אך סירבה להתחייב להקפאת התפוקה.

בכל מקרה, סעודיה ואיראן מסרבות בתוקף לקצץ את התפוקה במטרה לווסת את המחירים ולהוריד את עודפי ההיצע, שעומדים על כ-1.5 מיליון חביות ביום.

נובאק אמר היום שהשיחות עם ונצואלה ואיראן עדיין נמשכות במקביל לדיאלוג עם מפיקות נפט אחרות שאינן חברות בקרטל אופ"ק, ביניהן מקסיקו ונורווגיה.

מחירי הנפט ירדו בחדות ביום שישי, כאשר ה-WTI ירד ביותר מ-3% מתחת ל-30 דולר לחבית. באת בצל נתון שפורסם בארה"ב והצביע על עלייה במלאים בשבוע החולף.