אריס סוגרת את הפעילות בישראל - 100 עובדים יפוטרו

השלוחה הישראלית של ענקית פתרונות התקשורת ממוקמת ברמת-החי"ל בת"א ועוסקת בפיתוח פתרונות וידאו ■ אריס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר

אריס ARRIS
אריס ARRIS

חברת פתרונות התקשורת אריס (ARRIS) האמריקאית סוגרת את הפעילות בישראל ושולחת הביתה את 100 העובדים מהסניף ברמת-החי"ל בתל-אביב - כך נודע ל"גלובס". חלק מהעובדים צפויים לקבל הודעה על פיטוריהם כבר בימים הקרובים, וחלקם יישארו בחברה עד יולי 2016 כדי להשלים את ההתחייבויות האחרונות שנותרו וכן לסייע לסגור את הפעילות מבחינת מנהלה, ציוד, כספים וכדומה. 

לצד הפעילות בישראל החברה תסגור אתרים נוספים בעולם במהלך של התייעלות וצמצום תחומים שאינם בעסקי הליבה של החברה או בגלל שינויים שעובר שוק התקשורת. הפעילות בישראל אחראית על פתרונות תקשורת מסורתיים בתחום העברת וידאו, כשבין לקוחותיה המרכזיים בישראל היא חברת הוט.

הצוות הישראלי מתמקד בפיתוח פתרונות וידאו למוצרי החברה העולמית, בעיקר פיתוח ותמיכה במוצרים להעברת וידאו לצפייה לפי דרישה (ODV - On Demand Video), מוצרים להעברת וידאו על גבי פס רחב ומערכות שליטה (CMTS - Cable Modem Termination System) עבור ספקי תקשורת בכבלים. 

אריס, שנסחרת בוול סטריט לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר תחת הסימול ARRS בבורסת הנאסד"ק ומעסיקה ברחבי העולם כ-8,000 עובדים, מתמחה בפתרונות טכנולוגיים לספקיות שירותי פס רחב, עם התמקדות בתחום הכבלים. אריס מספקת פתרונות מלאים להבטחת שידור ברוחב פס רחב, החל בהעברה יעילה של תכנים על הכבלים האופטיים, דרך שרתים לאחסון וניהול התוכן (VOD) וכלה בתוכנות ניהול ועוד. מטה החברה כיום הוא בעיר Suwanee שבג'ורג'יה, ארה"ב. 

אריס אישרה את הידיעה ומסרה בתגובה ל"גלובס", כי "יחידת מערכות הווידאו שלנו משנה את המיקוד העסקי שלה בתגובה למעבר של הלקוחות - ספקי שירות עולמיים - מאספקת וידאו מסורתית ל-IP (ר"ת פרוטוקול אינטרנט - העברת וידאו באינטרנט - י.נ) ו-OTT (ר"ת Over The Top Television - העברת וידאו על גבי פס רחב חיצוני, בעיקר טלוויזיה עפ"י דרישה, VOD - י.נ). מרכז הפיתוח שלנו בתל-אביב מתמקד בעיקר בטכנולוגיה מסורתית להפצת וידאו".

עוד מסרה אריס, כי "סגירת הפעילות בישראל מצערת מאוד וקשה, אבל היא הכרחית לחברה מבחינה אסטרטגית בהתאם לביקוש למוצרים שלנו מצד הלקוחות בעולם, והשינויים בשוק התקשורת כאמור. אנחנו מבינים את הקושי לעובדים בישראל ואנחנו מחויבים לסייע להם להתמודד עם המהלך הקשה".

בשל הנתח הקטן שתופסת ישראל בפעילות אריס העולמית, החברה לא צופה כי יהיה עליה לדווח על המהלך לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), אך נערכת לדיווח במידה וכן תחויב לכך.

 ARRIS חוגגת 20 שנה בנאסד"ק ב-2013. צילום מסך
  ARRIS חוגגת 20 שנה בנאסד"ק ב-2013. צילום מסך

אריס חוגגת 20 שנה בנאסד"ק ב-2013

אריס מחסלת את מרכז הפיתוח בישראל, אך תמשיך לתמוך מרחוק בשירותים שהיא מספקת ללקוחות בישראל. החברה טוענת כי ישראל ממשיכה להיות שוק חשוב לאריס העולמית, ומסרה כי העדיפה לסגור את הפעילות בישראל ולא ניסתה למכור אותה, מטעמים של חיסכון בעלויות ובשל העובדה כי היא עדיין תצטרך כאמור לתמוך בשירותים ללקוחות בישראל.

החברה סירבה לענות לשאלת "גלובס", כמה כסף צפויה סגירת הפעילות בישראל לחסוך לחברה העולמית, ורק מסרה כי "המהלך יעזור לחברה לשמור על עמדה שבה היא תוכל להתחרות בשוק בטווח הארוך". 

אריס, נזכיר, מיזגה אליה את חברת ביגבנד הישראלית בשנת 2011 בכ-172 מיליון דולר והפכה אותה למרכז הפיתוח של החברה בישראל עם 160 עובדים, ולאחר הרכישה היא פיטרה כמה עשרות מהם, כולל ההנהלהכפי שנחשף ב"גלובס". ב-2012 אריס רכשה את חטיבת Home של מוטורולה מידי גוגל תמורת 2.35 מיליארד דולר, והכפילות בין התפקידים הובילה לפיטורים נוספים בישראל וכיום עובדים בחברה כ-100 עובדים כאמור. 

לפני מספר ימים אריס דיווחה בארה"ב על תוצאותיה לשנת 2015, והן פיספסו את תחזיות האנליסטים בשוק וגם התחזית של החברה איכזבה. אריס רשמה צניחה של 84% ברווחים לעומת השנה הקודמת ל-62 סנט למניה NON-GAAP (כ-92.2 מיליון דולר). ההכנסות ירדו ב-13% ל-4.8 מיליארד דולר ב-2015.

לרבעון הנוכחי, הראשון של 2016, החברה צופה רווח של 37-42 סנט למניה, והכנסות בהיקף 1.56-1.61 מיליארד דולר, גם כן מתחת לתחזיות השוק.