פילבר בתערוכת הסלולר בברצלונה: נערכים להשקת דור 5 בסלולר

מנכ"ל משרד התקשורת: "המחויבות שלנו היא לדאוג שישראל תהיה מהמדינות הראשונות שישיקו דור חמישי" ■ רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא: "שנת 2016 נפתחה כאחת השנים המוצלחות עבור תעשיית ההיי-טק הישראלית"

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

"משרד התקשורת נערך לקראת השקת הדור החמישי בסלולר, ואני מאמין שבתוך שנתיים נצליח לפנות תדרים כדי שהתעשייה בישראל תוכל להיערך לטכנולוגיה החדשה מבעוד מועד" - כך אמר מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בטקס פתיחת הביתן הישראלי של מכון היצוא בתערוכת הסלולר בברצלונה

פילבר הגיע לתערוכה עם סמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת, חיים גרון, כדי לקיים פגישות עם יצרנים ומפעילים וכדי להתרשם מהטכנולוגיה העתידית כפי שהיא משתקפת דרך עיניה של התעשייה העולמית. הוא הדגיש בהקשר הישראלי את מחויבותו לכך שהחברות הישראליות ימשיכו להשקיע והבטיח לפעול לא רק לפינוי תדרים, אלא גם לטפל בנושא האתרים הסלולריים, כדי לדאוג שניתן יהיה להתקין יותר אתרים שחיוניים כדי שהדור החמישי לא ייתקע, וכדי לקדם את עולם ה-IOT, שכפי שמוצג בתעשייה הוא הדבר הבא. 

לדברי רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא, "שנת 2016 נפתחה כאחת השנים המוצלחות עבור תעשיית ההיי-טק הישראלית, כאשר החברות הישראליות גייסו במשך חודש אחד השקעות בהיקף של כ-1.4 מיליארד דולר, ובכך ממשיכות במיצוב ישראל כ'סטארט-אפ ניישן' וכאומת החדשנות. הביתן הישראלי, שיוקם זו השנה השביעית בתערוכה, יספק למבקרים בו הצצה לטכנולוגיות ולפתרונות החדשניים שמפתחות החברות הישראליות וימשוך אליו מבקרים רבים בדרגים בכירים מחברות בינלאומיות מובילות. השנה מביאות החברות הישראליות את תחום הסייבר וה-IOT למרכז הבמה ומציגות פתרונות לחיבור מכשירים לרשת וכן טכנולוגיות להגנה על המכשירים והרשת. כמו כן, השנה אנו רואים גידול בהשתתפות של החברות המציגות טכנולוגיות מרתקות בתחומי התוכן והמדיה הדיגיטלית".

לדברי אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ, "מדובר באירוע B2B ייחודי בהיקפו ובאיכותו - זאת גם בהשוואה בינלאומית - במהלכו צפויות להיקבע השנה לחברות הישראליות יותר מ-3,000 פגישות עסקיות עם הלקוחות המעניינים ביותר ברחבי העולם, ביניהם חברות הטלפוניה הגדולות, חברות הרכב, גופי מדיה ועוד. הפרויקט הזה הוא מהמורכבים ביותר שאנחנו מבצעים" מוסיף כהן, "מכיוון שהוא כולל פעילות משולבת באירוע אחד של מעל ל-30 נספחויות כלכליות מרחבי העולם. עובדי הנספחויות, שברובם הם עובדים מקומיים, מתמחים בענף המובייל ומלווים את האירוע מדי שנה, מה שמאפשר להם לצבור מומחיות וקשרים ולהביא את חברות המטרה המעניינות ביותר לביתן שלנו. מה שמעניין הוא שמפת המבקרים באירוע מתרחבת הרבה מעבר לאירופה, והשנה אנחנו רואים נספחויות חדשות שנכנסות למאמץ המשותף סביב האירוע, כגון יפן, פיליפינים, תאילנד. גם סין והודו הופכות לשחקניות יותר ויותר מורגשות באירוע". 

על-פי הערכות מכון היצוא, ישראל ייצאה בשנת 2015 מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר, מתוכם 2 מיליארד דולר ציוד תקשורת ו-1.5 תוכנות לתקשורת (לא כולל יצוא שנזקף לזכות חברות הזנק בתחום התקשורת).