נעילה שלילית בבורסות אירופה; הנפט נופל בחדות

מחיר הנפט חוזר לרדת היום לאחר ששר הנפט של סעודיה הבהיר כי קיצוץ התפוקה אינו עומד על הפרק ומפיקות הנפט הגדולות מנהלות מו"מ רק על הקפאת התפוקה 

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בירידות שערים חדות בהובלת מניות המשאבים וזאת בצל ירידה במחירי הסחורות. מדד סטוקס 600 איבד  1.2% מערכו לאחר שאתמול טיפס לשיא של 3 שבועות. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות של יותר מ-1%.

 

הנפט חזר לרדת היום וצונח כעת בכ-5%. זאת לאחר ששר הנפט של סעודיה עלי אל-נעימי אמר כי מפיקות הנפט הגדולות יתחילו לנהל מו"מ על הסכם שיוביל להקפאת התפוקה בתחילת מארס. עם זאת הוא ציין כי מהלך של קיצוץ התפוקה אינו עומד על הפרק.

BHP ביליטון, שירדה גם בסידני, מאבדת גובה בלונדון, וכך גם מניית  Glencore. מדד מניות המשאבים חוזר לרדת היום לאחר שהתאושש ב-35% מהשפל שנרשם בחודש שעבר, וזהו הענף היחיד בסטוקס 600 שמציג עד כה תשואה חיובית ב-2016.

מאז השפל ב-11 בפברואר קפץ מדד סטוקס 600 בכ-9%. 

גם מניות הבנקים באירופה רשמו ירידות היום, אם כי אנליסט בקרדיט סוויס טוען בסקירה שהפיץ ללקוחות כי הירידות במניות הבנקים מוגזמת וקרובה לסיום. לדבריו, תמחור מניות הבנקים משקף סבירות של 50% למיתון באירופה, ולדעתו זוהי סבירות גבוהה מדי. 

בזירת המאקרו פורסם היום מדד האקלים העסקי בגרמניה שירד ל-105.7 נקודות מ-107.3 נק'. אנליסטים בשוק ציפו למדד בגובה 107 נק'.

ירידות באסיה

בורסות אסיה מחקו את העליות מתחילת יום המסחר ונסוגו משיא של 7 שבועות. מדד MSCI אסיה ננעל היום בירידה של 0.1% לאחר שעלה מוקדם יותר היום ב-0.4%.

 

מחיר הנפט  חוזר לרדת היו לאחר שקפץ אמש בכ-7% לאור ספקולציות סביב ירידה אפשרית בתפוקת הנפט בתעשיית פצלי השמן בארה"ב. עם זאת, סוכנות רויטרס מדווחת היום כי בשוק חוששים ממשלוחי נפט גדולים של איראן לחו"ל, מה שעשוי לקזז את ירידת התפוקה בארה"ב ולתרום להיצע העולמי.

אנליסט בבית ההשקעות ג'פריס אמר היום לאתר מרקטוואץ' כי השווקים "מנסים לנער את פתיחת השנה הגרועה ביותר מזה שנים ויחס הסיכון-סיכוי הוא טוב".

מבין המניות הבולטות היום באסיה, BHP ביליטון   ריכזה עניין בסידני לאחר שהכריזה על קיצוץ גדול מהצפוי בדיבידנד שלה. מדובר בפעם הראשונה מזה 15 שנה שהחברה חותכת את הדיבידנד, על רקע הטלטלה במחירי הסחורות שהפילה את הרווח הנקי שלה ב-92% במחצית הראשונה של שנת הכספים בה היא מדווחת.

מניית Noble Group ירדה בסינגפור לאחר שהחברה הודיעה כי תרשום הפסד של 1.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015. החברה עוסקת במסחר בסחורות ומנייתה כבר נפלה ב-65% בשנה האחרונה.