צפו: הפיתוח הישראלי שהופך רחפנים לחכמים ועצמאיים

הכירו את חברת Percepto הישראלית שאחראית לפיתוח מוצר חדשני וחכם, שמספק פתרון לשוק עצום בהיקפו ■ צפו בווידאו

שוק הרחפנים העולמי זכה לתנופה משמעותית ב-5 שנים האחרונות. חברות שמייצרות רחפנים שלא למטרות צבאיות מוכרות יותר מ-1.5 מיליון רחפנים, בערך כולל של למעלה מ-3 מילארד דולר. השוק העיקרי של הרחפנים כיום הוא השוק הצרכני אך רוב החברות בתחום לוטשות עניים לשוק המסחרי, שם הפוטנציאל העסקי גדול בעשרות מונים. האתגר המרכזי של אותן חברות הוא לספק רחפן שמסוגל לבצע משימה שתחסוך או תייצר כסף בצורה אוטונומית לחלוטין.

חברת הסטארט אפ פרספטו (Percepto) נוגעת בנקודה זו ממש. החברה מפתחת טכנולוגיה ואפליקציות מבוססות ראיה ממוחשבת הגורמות לרחפנים לבצע משימות מורכבות לגמרי לבד ללא צורך במפעיל.

פרספטו פיתחה מודול שמתחבר לכמעט כל רחפן מסחרי ומשמש כ"מח" משופר. על מודול זה פרספטו פיתחה מערכת הפעלה קלה שמאפשרת הרצת אפליקציות ראייה מורכבות ושליטה של אפליקציות אלו ברחפן בזמן אמת. אוסף האפליקציות שפרספטו השלימה כולל אפליקציות "הטסה" כמו הימנעות ממכשולים, מיקום מדוייק למטרות מדידה ונחיתה מדוייקת על מטען. אפליקציות "משימה" שפרספטו השלימה כוללות זיהוי עצמים ספציפיים כמו עמודי רוח, פאנלים סולארים, עמודי חשמל וסלולאר, וזיהוי וניתוח של פגמים בעצמים שונים בנוסף, פרספטו משלימה פיתוח של מערכות שליטה וניתוח מידע מרחוק.