נעילה שלילית בוול סטריט; המדדים נפלו עד כ-1.5%

נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ שר הנפט הסעודי: קיצוץ בתפוקה אינו עומד על הפרק ■ מאקרו: מדד ביטחון הצרכנים בשפל של שבעה חודשים ■ מלאנוקס השלימה את רכישת איזיצ'יפ

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים על רקע הירידות במחירי הנפט ומגמה שלילית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה. 

 

הנפט  המשיך לרכז עניין רב לאחר שזינק אמש בחדות לאור ספקולציות סביב ירידה אפשרית בתפוקת הנפט בתעשיית פצלי השמן בארה"ב. עם זאת, סוכנות רויטרס מדווחת היום כי בשוק חוששים ממשלוחי נפט גדולים של איראן לחו"ל, מה שעשוי לקזז את ירידת התפוקה בארה"ב ולתרום להיצע העולמי.

בתוך כך, שר הנפט הסעודי עלי אל-נעימי שם קץ לספקולציות בשוק והבהיר היום באופן חד משמעי כי מהלך של קיצוץ תפוקת הנפט כלל אינו עומד על הפרק, והיצואניות הגדולות של הנפט ינהלו מו"מ רק על מהלך של הקפאת התפוקה. החוזים על הנפט ננעלו בירידה של עד כ-4.5%. (לסיפור המלא)

המשקיעים יוסיפו לחפש רמזים נוספים באשר לצעדים העתידיים של הפדרל ריזרב ובמיוחד האם פניו של הבנק המרכזי האמריקאי להעלאות ריבית נוספות עוד השנה. שורה של בכירי פד, ביניהם סגן היו"ר סטנלי פישר ונשיאי שלוחות הפד במיניאפוליס ודאלאס, יישאו דברים היום.

"חייבים לזכור כי הפחדים באשר להאטה גלובלית עדיין קיימים", ציינו ב-FXCM, שם העריכו בנוסף כי הראלי האחרון בנפט רק הוסיף אפשרות לעוד ירידות במחיר, אשר ילחצו מטה את המניות.

לוח המאקרו עמוס היום: ב-16:00 שעון ישראל פורסם מדד קייס-שילר למחירי הבתים בחודש דצמבר 2015. המדד טיפס בשיעור שנתי של 5.7%, בעוד הכלכלנים בשוק ציפו לעלייה של 5.8%. 

ב-17:00, פורסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש ינואר שעלו בשיעור של 0.4% לקצב שנתי מתואם עונתיות של 5.47 מיליון. התחזיות המוקדמות צפו ירידה ל-5.37 מיליון בתים בחישוב שנתי לעומת קריאה של 5.46 מיליון בתים בחודש דצמבר אשתקד.

מדד ביטחון הצרכנים בפברואר רשם קריאה של 92.2 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מזה שבעה חודשים, בעוד הציפיות היו לקריאה של 97.4 נקודות לאחר קריאה של 98.1 נקודות בינואר. 

 

עונת הדוחות בעיצומה עם תוצאות כספיות צפויות של ענקיות כגון הום דיפו  ומייסי'ס 

יצרנית מוצרי הספורט הלביש FitBit  איכזבה אמש את השוק כשדיווחה על תחזיות מתחת לציפיות לרבעון הראשון של השנה ול-2016 כולה.

מלאנוקס  דיווחה היום על השלמת רכישת איזיצ'יפ ועדכון תחזיותיה לרבעון הראשון, עם צפי להכנסות של 190-195 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]