הוט: עד סוף השנה נוכל לספק שידורי טלוויזיה באינטרנט

במסגרת הקשיים של הוט בפריסה האוניברסלית, מסתמנת פשרה לפיה החברה תעביר את שידורי הטלוויזיה שלה במקומות שאין לה בהם תשתית, דרך האינטרנט על תשתית בזק ■ הבעיה: בפריפריה לא תהיה חלופה לאינטרנט של בזק

חברת הוט הודיעה למשרד התקשורת כי תוכל לספק את שירותי הטלוויזיה שלה בכל הארץ עד סוף 2016 במסגרת "טכנולוגיה חליפית". המשמעות היא שהוט תוכל עד סוף השנה לספק את כל שירותי הטלוויזיה שלה על גבי האינטרנט, והדבר יחליף את חובת הפריסה האוניברסלית של החברה כפי שהיא קבועה היום.

החברה כותבת את המכתב למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, במסגרת הדיונים ביניהם על מציאת פתרון לחובת הפריסה - פתרון שמשרד התקשורת קבע בעבר שצריך להתבטא בחובת פריסה פיזית, ואף פרסם מדיניות בנושא, כולל קביעת מדרגות לפריסה בתקופתו של השר הקודם גלעד ארדן.

ואולם בחודשים האחרונים היה ברור כי הוט איננה מסוגלת, וכנראה גם לא התכוונה, להשלים את הפריסה האוניברסלית שלה, וזאת בשל העלות הגבוהה של המהלך. בחודשים האחרונים החברה מנהלת מגעים עם משרד התקשורת כדי להמיר את החובה בפריסה פיזית, בחלופה הרבה יותר פשוטה של העברת שידוריה דרך האינטרנט. זאת אומרת שבמקום שהחברה תיאלץ להשקיע בסיבים, בקרקע ובחפירות - שידוריה יעברו למנויים שירצו, דרך האינטרנט, כלומר על תשתית בזק או דרך תשתיות סלולריות, אבל הדבר נראה פחות סביר ליישום על תשתית סלולרית והרבה יותר ריאלי על תשתית קווית.

אם יתקבל האישור - המהלך צפוי לעורר הרבה מאד שאלות, כיוון שאם אין חובה להיות בעלים של מערכת הפצה, תיאורטית גם yes יכולה לקבל אישור להפיץ את כל שידוריה דרך האינטרנט במקום דרך הלוויין.

אם יימצא פתרון לנושא הטלוויזיה, הרי שלגבי האינטרנט אין פתרון. כלומר אם הפריסה האוניברסלית בהוט נועדה להבטיח שתושבים באזורי פריפריה שם אין תשתית של הוט פרוסה - יוכלו לקבל אינטרנט של הוט ולא רק טלוויזיה, איך בכל זאת מבטיחים שזה יקרה?

על כל פנים, משרד התקשורת טרם אמר את המילה האחרונה בעניין, והמגעים בנושא ימשיכו.