פורסט בוחן מעבר לניהול עצמאי של קרנות הנאמנות במקום בהוסטינג

מהלך דומה עשו בעבר ילין לפידות ומור יהיה הגוף העצמאי ה-20 בשוק הקרנות

בית ההשקעות Forest, בניהולו של ירון תמיר, בוחן בימים אלה את השלב הבא בהתפתחותו העסקית באמצעות הפיכת פעילות קרנות הנאמנות שלו מפעילות שמנוהלת בהוסטינג בבית ההשקעות מיטב דש, לפעילות שמנוהלת עצמאית, כך נודע ל"גלובס".

ככל הידוע, בית ההשקעות שמנהל בקרנות הנאמנות שבבעלותו נכסים בהיקף העולה על 1.4 מיליארד שקל, טרם הכריע בנושא. בבית ההשקעות מנוהלים גם תיקי השקעה, כפי הנראה בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקל.

אם וכאשר אנשי פורסט יכריעו על מעבר לפעילות עצמאית, יהיה מדובר במהלך טבעי למדי - בוודאי עבור גופים שצומחים בעקביות, כפי שנכון במקרה של פורסט. כך קרה בעבר בשוק זה עם פעילות קרנות הנאמנות של בית ההשקעות ילין לפידות, שהייתה בתחילה בהוסטינג בחברת כלל פיננסים, שבניגוד לילין לפידות שצומח בעקביות כבר חדלה לפעול, ועם פעילות קרנות הנאמנות של בית ההשקעות מור.

כיום ישנם כ-19 גופים שמנהלים פעילות עצמאית בשוק קרנות הנאמנות, שלא באמצעות הוסטינג. אם יכריעו בפורסט על מעבר לסטטוס עצמאי, הוא יהיה הגוף העצמאי ה-20 במספר, וגם לא הקטן שבהם, כשסיגמא קטן ממנו. בפורסט מנהלים כיום 5 קרנות נאמנות.

בשוק קרנות הנאמנות יש 53 גופים שמנהלים קרנות נאמנות - כולל הגופים שמתמקדים בניהול ההשקעות ונעזרים בשירותי ההוסטינג של בתי ההשקעות הגדולים יותר. מתוך אלה, רק 19 גופים מנהלים נכסים בהיקף של יותר ממיליארד שקל, כשבשוק כולו מנוהלים כיום נכסים בהיקף מצרפי של כ-220 מיליארד שקל שמנוהלים באמצעות 1,386 קרנות נאמנות שונות.

מבחינת מיטב דש לא מדובר בהתפתחות מרעישה, וזאת לאור גודלו של בית ההשקעות, שמנהל בקרנות הנאמנות שלו נכסים בהיקף כולל של יותר מ-25 מיליארד שקל.