וול סטריט ננעלה בעליות שערים על רקע היפוך המגמה בנפט

ירידות חדות חתמו את המסחר בבורסות אירופה ■ שר הנפט הסעודי הבהיר אתמול שקיצוץ תפוקת הנפט אינו עומד על הפרק ■ הפתעה לטובה מדוח מלאי הנפט ■ סטנלי פישר: לא יודעים אם להעלות ריבית בפגישה הבאה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה חיובית. לאורך מרבית שעות המסחר המדדים נסחרו במגמה שלילית, אך על רקע היפוך המגמה בנפט ונעילת החוזים על הנפט בטריטוריה חיובית, עברו גם מדדי המניות לעליות. בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות.

 

הנפט  ממשיך להיסחר בתנודתיות, ומחירו עלה היום מעט, לאחר שאתמול השיל מערכו כ-4.5%. זאת לאחר ששר הנפט הסעודי עלי אל נעימי הבהיר באופן חד משמעי שמהלך של קיצוץ התפוקה אינו עומד על הפרק. הוא ציין עוד כי מפיקות הנפט הגדולות יתכנסו בתחילת מארס כדי לגבש הסכם בעניין הקפאת תפוקת הנפט.

בנוסף, היום פורסם נתון מלאי הנפט בשבוע החולף, שהצביע על גידול של 3.5 מיליון חביות במלאי, לעומת הצפי לגידול של 2 מיליון חביות. אולם, מדובר בגידול קטן בהרבה מזה שדווח על ידי מוסד הדלק האמריקני אתמול - המוסד דיווח על גידול של 7.1 מיליון חביות נפט.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון מכירות הבתים החדשים, שנפל ביותר מ-9% בינואר ל-494 אלף בתים (בקצב שנתי), לעומת התחזית ל-520 אלף.

המשקיעים עדיין מחפשים רמזים לגבי המדיניות המוניטרית העתידית של הפד. סגן יו"רית הפד סטנלי פישר התייחס לכך אמש בנאום שנשא בכנס בתחום האנרגיה וטען כי בכירי הפד עדיין לא יודעים האם להעלות את הריביות בפגישה הקרובה שתתקיים בעוד שלושה שבועות. הוא ציין בנוסף כי עדיין לא ברור מהן ההשלכות של התנודתיות בשווקים הפיננסים על כלכלת ארה"ב.

 

עונת הדוחות קרובה לסיומה. היום מדווחות בין היתר HP טי.ג'יי.אקס   ו- Steve Madden.

טרגט  דיווחה לפני הפתיחה על רווח נקי של 1.52 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2015, לעומת צפי לרווח נקי של 1.54 דולרים למניה.

גם Lowe's  דיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח נקי של 11 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה. ההכנסות עלו בכ-5.6% ל-13.24 מיליארד דולר. אנליסטים בשוק ציפו לרווח נקי של 59 סנט למניה והכנסות של 13.07 מיליארד דולר.

טאואר  דיווחה היום על מכירות שיא רבעוניות של 255 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2015, המשקפות חציית רף מכירות שנתי בקצב של מעל מיליארד דולר. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-22 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בהשוואה ל-600 אלף דולר ברבעון הרביעי של 2014 ובהשוואה ל-14 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2015.