נעילה חיובית בבורסות אירופה; בורסת שנחאי נפלה ב-6.4%

המסחר בנפט מוסיף להיות תנודתי ■ מחר תיפתח פסגת ה-G20 בסין

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ה') בבורסות אירופה על רקע היפוך המגמה אמש בוול סטריט, על אף שכעת מתאפיין המסחר בוול סטריט בתנודתיות גבוהה.

 

בשנחאי תיפתח מחר פסגת ה-G20, בה ידונו שרי אוצר מרכזיים ונגידי בנקים מרכזיים בעולם במצב הכלכלה העולמי, וניסיונות לגבש פתרונות למצב הרגיש, שהוביל את השווקים הפיננסיים לפתיחת השנה הגרועה ביותר בהיסטוריה המתועדת.

הנפט , אשר חווה אמש קאמבק והיה חלק עיקרי בעובדה כי המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו במגמה חיובית, חוזר לסגת. הזהב השחור עדיין מהווה גורם דאגה עצום בשווקים, בשל החשש מהשפעת נפילת מחירו על הכלכלה העולמית בכלל, ועל השוק הסיני בפרט.

"הנושאים המוכרים של חששות לצמיחה הגלובלית ודאגות באשר לנפט השתלטו על סנטימנט המשקיעים, ונראה כי זה יימשך בטווח הקצר", ציינו הבוקר ב-IG.

קבוצת הבנקאות לויד'ס מטפסת אחרי שדיווחה על עלייה של 5% ברווחיה השנתיים. ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום  היכתה את התחזיות המוקדמות ודיווחה על רווחים מוגדלים לרבעון הרביעי של 2015, בין היתר לאור פעילות ערה בארה"ב.

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה, כאשר בורסת שנחאי נפלה בחדות.

 

 

מניות Sharp  ריכזו עניין רב על רקע דיווחים ברויטרס ובניקיי כי יצרנית האלקטרוניקה היפנית, המצויה בקשיים, בחרה לקבל את הצעת הרכש בהיקף 659 מיליארד ין יפני (כ-5.9 מיליארד דולר) מפוקסקון הטיוואנית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]