פיתוח פורץ דרך: בקרוב הסמארטפון שלכם יהיה סופר גמיש

סמארטפונים גמישים לחלוטין צפויים להשתלט על השוק בתוך 5 שנים: הצצה לטכנולוגיה חדשנית בתחום שנחשפה לאחרונה ועשויה לחולל מהפכה שתשדרג משמעותית את חוויית המשתמש

סמארטפון גמיש, Reflex, טכנולוגיה / צילום: וידאו
סמארטפון גמיש, Reflex, טכנולוגיה / צילום: וידאו

בין אם מדובר בדפנות הקמורות של הסמסונג אדג' טאצ' או בטכנולוגיית ה-3D Touch של האייפון 6 והאייפון S6, ענקיות הטכנולוגיה תמיד שואפות לספק למשתמשים חוויות חדשניות; וייתכן שהחוויות הללו יגיעו מאוניברסיטת Queens בקנדה.

חוקרים ממעבדת Human Media של האוניברסיטה חשפו אבטיפוס לסמארטפון בעל מסך גמיש אליו הם שידכו חיישנים שמזהים את זווית הכיפוף. המכשיר לו העניקו את השם ReFlex מסוגל לזהות את זווית הכיפוף ולהשתמש בה כממשק קלט. התכונה החדשה משדרגת את חוויית המשתמש, והחוקרים הציגו שתי אפליקציות שצפויות להשתדרג לשימוש בה.

הראשונה היא קורא ספרים אלקטרוני שכאשר מכופפים את המכשיר מאפשר דפדוף אינטואיטיבי ממש כמו בספר רגיל. האפליקציה השנייה היא המשחק הפופולרי אנגרי בירדס. אם במשחק הרגיל השחקן נדרש למשוך את האצבע על המסך כדי למתוח את הרוגטקה שמעיפה את הציפור, הרי שכאן הוא רק נדרש לכופף את המסך בהתאם לעוצמת ההטלה שהוא מעוניין בה.

עדיין מדובר בשלבים מוקדמים מאד של מכשיר הקונספט הזה אבל צוות החוקרים מאמין שתוך חמש שנים, כלומר בסביבות 2021, נוכל לשים את ידינו על סמארטפון גמיש באמת.