האטה בהיי-טק? חברות ישראליות גייסו 730 מ' ד' מתחילת השנה

קדחת הסייבר נמשכת: 4 חברות טק וביומד ישראליות גייסו 38 מיליון דולר ביממה אחת ■ enSilo גייסה 9 מיליון דולר ■ Polypid גייסה 22 מיליון דולר ■ אברהם פרמצבטיקה גייסה 4 מיליון דולר ■ SkyFi גייסה 3 מיליון דולר

רועי קתמור, מייסד ומנכ”ל enSilo. “שוק מאתגר” / צילום: יח”צ
רועי קתמור, מייסד ומנכ”ל enSilo. “שוק מאתגר” / צילום: יח”צ

חברות הסייבר הישראליות - על כל סוגיהן השונים - ממשיכות להיות לחמניות לוהטות. חברת הסייבר התורנית שהשלימה גיוס הון היא enSilo שגייסה 9 מיליון דולר, ובכך השלימה סך גיוס של 21 מיליון דולר מאז הקמתה לפני שנה וחצי.

enSilo פיתחה פלטפורמה למניעת גניבת מידע בזמן אמת על ידי אכיפת מדיניות הגנה שאינה מאפשרת לתוקפים ליצור תקשורת מתוך הארגון אל מחוצה לו.

הפתרון של החברה מאפשר לעובדים להמשיך לעבוד כרגיל באופן מאובטח גם אם אירעה חדירה אל תוך הארגון וגם תוך כדי תחקור אירוע החדירה ותיקונה.

החברה מעסיקה 45 איש, והיא נוסדה על ידי רועי קתמור (מנכ"ל); אודי יבו (סמנכ"ל טכנולוגיה); תומר ביטון (סמנכ"ל מו"פ), ועידו קלשון (סמנכ"ל הנדסה).

סקר שוק שנערך לאחרונה על ידי חברת המחקר גרטנר מצא כי "כאשר 44% מלקוחות הפתרונות להגנת נקודות קצה (EPP) מדווחים כי הם נפרצו, ברור כי התעשייה כשלה במטרתה העיקרית: מניעת הדבקות בתוכנות זדוניות" (מקור: Magic Quadrant עבור פלטפורמות הגנת נקודות קצה מפברואר 2016).

בחודש דצמבר 2015, enSilo חשפה כי מצאה חולשת אבטחה (vulnerability) חמורה באנטי-וירוס McAfee של אינטל (גרסה 8.8) שמאפשרת לתוקף פוטנציאלי להפוך את האנטי-וירוס לכלי התקפה ולעקוף תכונות הגנה של Windows. מוצרי אבטחה כגון אנטי-וירוס של קספרסקי (גרסה MR2 2015) וכן AVG Internet Security, לקו גם הם באותה חולשת אבטחה.

פלטפורמת הגנת המידע בזמן אמת של enSilo נמצאת כעת בשימוש על ידי מספר חברות פורצ'ן 100, וכן בשימושן של חברות מובילות בעולם בתחומי התעשיות הביטחוניות והתשלומים המקוונים.

"ההצלחה שלנו בגיוס הון בשוק כה מאתגר מונעת על ידי ההכרה כי הדורות החדשים של מוצרי חומות אש ומוצרי אנטי-וירוס לוקים בחסרונות משמעותיים: פגיעה אנושה בביצועי המחשב והרשת וכישלון במניעת חדירתם של תוקפים חיצוניים אל הרשת הארגונית", אומר רועי קתמור, מנכ"ל וממייסדי enSilo.

"מוצרים אחרים המתמקדים בגילוי המסתנן הפוטנציאלי דורשים תקופות למידה ארוכות, ניתוח מורכב של התנהגות משתמשים, או מודעות לתוכן המידע עצמו. הפלטפורמה של enSilo מספקת מניעה בזמן אמת של השלכותיה של התקפה ממוקדת, ומאפשרת לעובדים להמשיך לעבוד כרגיל, אפילו אם אירעה חדירה אל תוך המערכת".

ביומד: Polypid גייסה 22 מ' ד'; אברהם פרמצבטיקה גייסה 4 מ' ד'

Polypid פיתחה טכנולוגיה לשחרור מושהה של תרופות; אברהם פרמצבטיקה מפתחת תרופה לטיפול בשלבים מוקדמים של אלצהיימר

לא רק חברות סייבר או טכנולוגיה אחרת מגייסות הון. ביממה האחרונה נודע על שתי חברות ביומד ישראליות שריפדו מחדש את חשבון העו"ש שלהן. אתמול הודיעה Polypid כי גייסה 22 מיליון דולר לפי שווי של 60 מיליון דולר "אחרי הכסף". Polypid היא אחת מחברות הפורטפוליו של חברת קסניה הציבורית, ולאחר גיוס זה (בו קסניה לא לקחה חלק) ירד שיעור החזקתה ב- Polypid ל-7.8%.

Polypid מפתחת טכנולוגיה לשחרור מקומי מושהה ומבוקר של מינוני תרופה יעילים על פני תקופות של מספר ימים ועד מספר חודשים, תוך שמירה על מולקולת התרופה ללא פגע.

הפלטפורמה של החברה נקראת PLEX, או Polymer-Lipid Encapsulation matriX, והיא משפרת את ביצועי התרופות הטיפוליות והתוצאות הקליניות, משפרת את פוטנציאל ההערכה הכלכלית של תרופות, וכמו כן מאריכה את מחזור החיים בתרופות חדשות.

הגיוס הנוכחי צפוי לאפשר את השלמתו של ניסוי קליני אירופי מאושר בשברים פתוחים חמורים בעצם השוק באמצעות המוצר BonyPid-1000, מעין תחליף עצם סינתטי ניסיוני של Polypid, שכולל אנטיביוטיקה מסוג doxycycline. הניסוי מתוכנן להסתיים עד 2017. החברה מתכננת גם לממן את התחלת המחקר הקליני המתקדם, Phase III, במוצר המוביל של החברה, D-PLEX, המיועד למנוע זיהומים בעצם החזה לאחר ניתוחי לב, שכ-40% מהם קטלניים.

החברה השנייה היא אברהם פרמצבטיקה שגייסה 4 מיליון דולר בהשתתפות יישום - חברת המחקר והפיתוח של האוניברסיטה העברית, פונטיפקס, כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, אינטגרה הולדינגס, חברת האחזקות בתחום הביוטכנולוגיה של יישום, מוסד הטכניון למחקר ופיתוח ומשקיעים נוספים.

אברהם פרמצבטיקה תשתמש בהון החדש כדי להשלים את תוכנית הפיתוח המתקדם של ladostigil, תרופה חדשה המיועדת לטיפול בפגיעה קוגניטיבית קלה (MCI) ובשלבים מוקדמים של מחלת האלצהיימר. תוצאות הניסוי צפויות ברבעון השלישי של 2016.

כמו כן, ישמש ההון לפעילויות הכנה לקראת ניסוי קליני Phase 3, השלב הבא בפיתוח התרופה. פעילויות אלו כוללות הקמת ועדה קלינית מייעצת וועדת היגוי הכוללת מומחים עולמיים בתחום של MCI ומחלת האלצהיימר, שתסייע לחברה בתכנון הניסוי הקליני Phase 3.

SkyFi גייסה 3 מיליון דולר

החברה, שהוקמה לפני 4 שנים, פיתחה טכנולוגיה להפחתת עלויות שיגור לוויינים תוך הגדלה משמעותית של רוחב הסרט, וזהו גיוס ההון הראשון שלה.

לא כל גיוס של חברה ישראלית הוא גדול או אפילו בינוני. יש גיוסים קטנים, ואחד מהם הוא זה של SkyFi הישראלית שגייסה 3 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון JVP ובהשתתפות ליברטי ישראל. זהו גיוס ההון הראשון של החברה.

מייסדי החברה הם ד"ר רז יצחקי תמיר (מנכ"ל); דניאל רוקברגר (סמנכ"ל תפעול), ודני ספירטוס (סמנכ"ל טכנולוגיות).

וכך הסבירה SkyFi בהודעתה את הערך המוסף של הפתרון שפיתחה: "היכולת להנגיש את החיבור לאינטרנט ברמה הגלובלית באמצעות רשת לוויינים הפזורים בחלל ישימה כיום, אלא שמדובר בטכנולוגיה שעלותה מאוד יקרה ויש בה סיכונים תפעוליים לא קטנים, ובשל כך היא בעלת כדאיות עסקית מוגבלת למדי. הטכנולוגיה של SkyFi מבוססת על רפלקטור (צלחת האנטנה) נפרש וסאב-רפלקטור גמיש המאפשר דיוקים גבוהים הנדרשים לתקשורת מהירה. טכנולוגיה זו מאפשרת, בין השאר, לצייד עשרות ננו-לוויינים המשוגרים לחלל במערכת תקשורת הכוללת רפלקטור נפרש בקוטר של כ-60 ס"מ.

"אנטנה זו, המקופלת בלוויין בעת השיגור, נפרשת לאחר התמקמות הלוויין במקומו ומאפשרת הפחתה משמעותית בעלויות השיגור לצד שיפור דרמטי במהירות התקשורת (עד פי 500 מביצועי הננו-לוויינים שאינם מצוידים במערכת). שיגור של 60 לוויינים כאלו המקיפים את כדור הארץ ומבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה SkyFi, יאפשרו לאוכלוסיית העולם גישה לרשת האינטרנט מכל נקודה על פני הגלובוס בכל זמן נתון.

מערכת הננו-לוויינים של SkyFI תספק רוחב פס של עד 1 ג'יגה-בייט בשנייה לכל מקום על פני כדור הארץ".