בנק שמח: 5.6 מ' ש' למנכ"ל מזרחי טפחות; 4.3 מ' ש' ליו"ר

חמשת הבכירים של הבנק נהנו יחד משכר בעלות של יותר מ-19 מיליון שקל ■ ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי, זכה לשכר בעלות של 3.1 מיליון שקל

מנכ"ל מזרחי טפחותאלדד פרשרו יו"ר הבנק מזרחי טפחות משה וידמן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל מזרחי טפחותאלדד פרשרו יו"ר הבנק מזרחי טפחות משה וידמן / צילום: תמר מצפי

דוחות בנק מזרחי טפחות  שפורסמו היום (ה') הוסיפו כמה שמות חדשים לצמרת שיאני השכר ל-2015, ובראשם מנכ"ל הבנק, אלדד פרשר. עם תגמולים בהיקף של 5.6 מיליון שקל פרשר התברג בחמישייה הראשונה מבין מקבלי השכר הגבוה ל-2015, שנתוניהם פורסמו עד כה. פרשר נהנה אשתקד משכר בהיקף של 2.4 מיליון שקל, ממענקים בהיקף של 1 מיליון שקל ומתגמול מנייתי של 1.1 מיליון שקל.

מיד אחרי פרשר התמקם בטבלת השיאנים יו"ר הבנק, משה וידמן, שהסתפק בתגמולים בהיקף של 4.3 מיליון שקל - 2.4 מיליון שקל כשכר ו-1.5 מיליון שקל נוספים כמענקים. חמשת שיאני השכר של מזרחי-טפחות כוללים גם שתי נשים. אחת מהן, היועצת המשפטית רחלי פרידמן, היא הנציגות נשית ראשונה ב-2015 שמתברגת לעשיריית שיאני השכר, עם תגמולים שנתיים בהיקף של 3.8 מיליון שקל.

עמיתתה של פרידמן לבנק, דינה נבות, מנהלת חטיבת שיווק, פרסום ופיתוח עסקים במזרחי-טפחות, ניצבת לא רחוק מאחוריה עם עלות העסקה של 2.8 מיליון שקל. בסך הכל עלות העסקת חמשת שיאני השכר במזרחי-טפחות אשתקד הגיעה ליותר מ-19 מיליון שקל - ממוצע של קרוב ל-4 מיליון שקל לבכיר.

ומה בחברות האשראי? דוחות כאל של בנק דיסקונט חושפים כי עלות העסקת המנהלים שם מנופחת פחות מהבנקים הגדולים, אם כי גם היא בהחלט מפנקת. עלות העסקת מנכ"ל כאל, דורון ספיר, הגיעה ב-2015 ל-2.5 מיליון שקל, בעוד מקבילו בלאומי קארד, חגי הלר, זכה לשכר בעלות של 3 מיליון שקל.

2.4 מ' ש' לבעלי סטרוברי מארה"ב

עוד במגזר הפיננסי, שיאן השכר בבנק ירושלים אשתקד היה המנכ"ל הקודם, אורי פז, שסיים את תפקידו בבנק בסוף אוקטובר 2015 ועלות העסקתו הגיעה ל-2.1 מיליון שקל. מחליפו, גיל טופז, הספיק לצבור אשתקד תגמולים בעלות של 343 אלף שקל, מאז נכנס לתפקיד בתחילת חודש נובמבר.

שם נוסף שהצטרף לטבלת שיאני השכר ל-2015 הוא ארז גודלשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום, שנהנה משנת פעילות אינטנסיבית בשוק גיוסי החוב המקומי הבאה לידי ביטוי במענק שנתי של 2 מיליון שקל. יחד עם דמי ניהול של 1.1 מיליון שקל הצטברו תגמוליו השנתיים ל-3.1 מיליון שקל.

שם מעניין נוסף שעלה מהדוחות שפורסמו בימים האחרונים הוא של הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, שבתפקידו כיו"ר חברת הטכנולוגיה ג'ובוקיט נהנה מתגמולים שנתיים של 32 אלף דולר (כ-125 אלף שקל). חברת הנדל"ן האמריקאי סטרוברי, שהנפיקה אג"ח בת"א, שילמה 625 אלף דולר (2.4 מיליון שקל) עבור שירותי הניהול שהיא מקבלת מחברה של בעלי השליטה בה - משה גובין ומייקל בליסקו.

מי שממשיכים לתפוס את ראשות טבלת שיאני השכר, ולא נראה כי יפנו את מקומם בקרוב, הם בכירי ענקית הגנריקה טבע, ובראשם המנכ"ל ארז ויגודמן. עלות העסקתו של ויגודמן הגיעה אשתקד ל-5.7 מיליון דולר (כ-22 מיליון שקל, לפי שער דולר של 3.9 שקל בסוף 2015).

שיאני השכר הבולטים
 שיאני השכר הבולטים