רשמית: אר.אר מדיה נמכרת בפרמיה משמעותית על מחיר השוק

החברה דיווחה הבוקר כי הסכימה להירכש ע"י SES תמורת 242 מיליון דולר, פרמיה של 52% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט

אבי כהן - מנכ”ל RRMedia / צילום: איל יצהר
אבי כהן - מנכ”ל RRMedia / צילום: איל יצהר

"כבר בסוף 2012 זיהיתי את הפוטנציאל שבמיזוג, והעסקה הזאת מבחינתי היא סגירת מעגל", כך אומר היום אבי כהן, מנכ"ל אר.אר מדיה (RRMedia) הישראלית, שהודיעה ביום שישי על מכירתה לחברת הלוויינים SES, ועל מיזוגה עם החברה הבת, SES Platform Services. העסקה תתבצע לפי 13.29 דולר למניה, מחיר שמשקף לאר.אר מדיה שווי של 242 מיליון דולר, ומהווה פרמיה של 52.8% על מחיר המניה ביום חמישי; ביום שישי המניה סגרה את רוב הפער, כשזינקה בנאסד"ק ב-50.2% למחיר של 13.07 דולר.

אר.אר מדיה מספקת שירותי מיקור-חוץ (אאוטסורסינג) ליצרני תוכן טלוויזיוני, רדיו או אינטרנט, בין היתר באמצעות לוויין. המחיר בעסקה גבוה ממחיר המניה בשבע השנים האחרונות. בשיא, המניה הגיעה למחיר גבוה יותר של מעל 16 דולר ב-2007.

כהן מסביר, כי SES היא חברה שהבעלים המרכזיים שלה הם ממשלת לוקסמבורג, ולפני כמה שנים היא רכשה את החברה הגרמנית SES Platform Services. "החברה הגרמנית דומה מאוד לאר.אר מדיה, היא עושה אותו הדבר, אבל מתרכזת בשוקי גרמניה, אוסטריה ושוויץ, שם היא מאוד חזקה. זיהיתי את הפוטנציאל של חיבור איתה, שייצר פלטפורמה חזקה, כי אין כמעט חפיפה בינינו - אנחנו חזקים בשאר העולם".

לדבריו, התהליך לקח זמן ("גלובס" אף פרסם לפני מספר שבועות כי המגעים בין הצדדים הופסקו). לאחרונה המגעים חודשו והבשילו לעסקה: "בתחילת הדרך היינו חברה שלא 'מתו' על האמינות שלה. לאורך השנים בנינו את החברה, עברנו לתחומים חדשים ויצרנו תאוצה, והאווירה עם SES התחממה שוב".

עם זאת, התהליך לא היה חלק: "היו עליות וירידות", אומר כהן. "SES חברה מאוד תהליכית, מסודרת, הם 'חפרו' פה הרבה זמן. כמו בכל עסקה מסובכת ויקרה - הם הרי שילמו פה פרמיה גדולה, ואנחנו לא הסכמנו לרדת ממכפיל 10 של EBITDA לשנה הבאה - הם רצו לעשות בדיקת נאותות מאוד עמוקה. בשלב מסוים אמרנו 'עזבו, זה יותר מדי', אבל הם לא ויתרו ועשו זאת בדרך שלהם".

בינתיים, מונה אייל שירן מקרן ויולה, בעלת מניות עיקרית בחברה, ליו"ר אר.אר מדיה. לדברי כהן, "המינוי של אייל שירן היה מאוד טבעי". ויולה נכנסה להשקעה בחברה במחיר של 8 דולרים למניה, ומחזיקה כיום בכ-26% מהמניות, שתמורתן היא תקבל כ-63 מיליון דולר.

בעלת המניות הגדולה ביותר באר.אר מדיה היא החברה הציבורית רפק, שמחזיקה במניות אר.אר מדיה עוד מהימים שטרום הנפקתה בנאסד"ק, בשווי 210 מיליון דולר ב-2006. תמורת החזקתה בחברה (34.1%) תקבל רפק כ-79 מיליון דולר ותרשום רווח הון של כ-142 מיליון שקל. היום זינקה רפק בבורסה בת"א ב-40% לשווי שוק של 120 מיליון שקל, וגם מניית החברה האם אינטרגאמא, שבשליטת תנחום אורן, זינקה בשיעור דו-ספרתי.

כהן מספר שהיו עוד "מחזרים" אחרי אר.אר מדיה. לשאלה מדוע אר.אר מדיה לא רכשה את SES Platform Services מידי SES, הוא מציין כי SES החליטה שעולם שירותי המדיה מעניין אותה מאוד, והיא רוצה להיות בעלים של חברה כזאת. כהן מוסיף כי החברה הממוזגת תעבוד עם כל חברות הלוויין ולא בלעדית עם SES.

אר.אר מדיה צפויה לסכם את 2015 עם הכנסות של 140-143 מיליון דולר, ו-SES Platform Services עם כ-115 מיליון אירו, ועם רווחיות מעט טובה יותר משל אר.אר מדיה. החברה תעסיק כ-620 עובדים: 400 מהם מגיעים מאר.אר מדיה, כ-280 מהם בישראל, והיתר מגיעים מהחברה הגרמנית. כהן הוא זה שינהל את החברה הממוזגת: "חתמתי על כל כך הרבה מסמכים שאני לא אברח להם", הוא צוחק.

- לא היו סוגיות של אגו מצד ההנהלה הנוכחית של SES Platform Services?

"מה שמדהים זה שכולם - לפחות כך הם מתנהגים - מאוד מרוצים שאני לוקח את ההובלה. זו הכרה ביכולות שלנו להתפתח כפי שהם לא הצליחו לבדם". 

את SES ליוו בעסקה עורכי הדין יאיר גבע, אסתר שטרנבך ואבירם חזק ממשרד הרצוג פוקס נאמן.