מנכ"ל ויטה: "נפטר את העובדים ונהפוך את המחסנים למחסני יבוא"

מנכ"ל ויטה פרי הגליל, אושיק אפרים, יוצא נגד נתניהו, כחלון ואריאל: "אם השוק ייפתח ליבוא, ויטה פרי הגליל תהפוך ליבואן הגדול בישראל"

אושיק אפרים. "שר החקלאות לא מגיב, כנראה זה לא קשור אליו" / צילום: אוריה תדמור
אושיק אפרים. "שר החקלאות לא מגיב, כנראה זה לא קשור אליו" / צילום: אוריה תדמור

ימים ספורים אחרי שהודיע לחקלאים כי לא יכבד את ההסכמים אתם אם הממשלה תפתח את השוק ליבוא של ירקות קפואים, מנכ"ל ויטה פרי הגליל, אושיק אפרים, יוצא במתקפה נגד שר האוצר משה כחלון ושר החקלאות אורי אריאל. אפרים אומר כי אם השוק ייפתח ליבוא, ויטה פרי הגליל תהפוך ליבואן הגדול בישראל.

"היום שבו יחתמו על הצווים להורדת המכס בירקות, יהיה יום שחור לציונות ולהתיישבות", אומר אפרים. "מבחינתנו מדובר ביום כיפור של התעשייה החקלאית. נתפסנו בלי שר חקלאות ובלי שר כלכלה במהלך הכי חשוב בתחום. יואיל שר האוצר להציג בפנינו תוכנית מסודרת שתוך שנתיים הוא מבטל את המכסים, ואז ניערך בהקדם. נפטר את העובדים ונהפוך את המחסנים שלנו למחסני יבוא - וזה גם בסדר.

"כחלון 'הצליח' בדיור, המחירים עלו רק ב-8%, ואת 'ההצלחה הגדולה' הוא מנסה לטשטש ובחר בירקות. אני יכול לתת לו פתרון ליוקר המחיה. קוראים לזה דלק. חבית דלק עולה 34 דולר, והדולר הוא 3.9 שקלים. כשחבית דלק עלתה 50 דולר, והדולר היה 4.5 שקלים, נהנינו מדלק של 3.5 שקלים. למה הדלק לא יורד?".

לדבריו, צריך להוריד את מחיר המים לחצי שקל, מחיר עלות. כך יהיו יותר חקלאים, והמחירים יירדו. "משרד האוצר מנסה לגלגל את בעיית יוקר המחיה לירקות. אנחנו לא ניתן לו ולא נתנדב לעשות את זה. אנחנו מקיימים משמרת מחאה של עובדי פרי הגליל מול משרד האוצר עד להודעה חדשה".

 

בהתייחס לדברי שר האוצר, שלפיהם הוא ביקש להקדים תרופה למכה ולמנוע את עליות המחירים לפני הפסח, אומר אפרים: "כחלון מבקש פתרון לפסח, שזה אוטוטו. אני מציע לו שייבא לפסח. אני רוצה לראות איזה יבוא הוא יעשה לפסח. הכול פוליטיקה. אין שום משמעות ליבוא. הוא עושה טעות. אם הוא יחסל את החקלאות בארץ, ביום שיהיה ברד באירופה, לא תהיה אפונה בארץ. כמו שהרסו את החקלאים שגידלו עגבניות חממה וקיבלו 15 שקל לק"ג עגבניות, הוא יקבל 15 שקל לק"ג אפונה. מי שחשב שהיבוא של חצי קונטיינר עגבניות מטורקיה הציל את המדינה, יודע היום שזה סיסמאות של משרדי יח"צ ממשלתיים".

אפרים לא חוסך ביקורת גם משר החקלאות ומראש הממשלה. "עצוב לי שבימים שנתניהו מתגאה בהורדת שלטים הקוראים לחרם על ישראל מהאנדרגראונד בלונדון, ראש הממשלה שהוא שר הכלכלה, ושר האוצר שלו, מחרימים תוצרת ישראלית כאן בישראל. שר החקלאות לא מגיב, לא שמעתי אותו, כנראה זה לא קשור אליו. אני קורא לכל החקלאים לא ללכת כצאן לטבח, ואני סומך על הארגונים החקלאיים שלא יישבו בשקט, כי המשמעות של ביטול המכסים היא הרס החקלאות".