4.3 מיליון שקל שכר למנכ"לית הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק

עלות העסקתו של יו"ר הבינלאומי רוני חזקיהו אשתקד הגיעה ל-3.4 מיליון שקל

סמדר ברבר צדיק, הבנק הבינלאומי / צלם תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק, הבנק הבינלאומי / צלם תמר מצפי

דוחות הבנק הבינלאומי שפורסמו היום צרפו אישה נוספת לצמרת מקבלי השכר הגבוה ל-2015. מדובר במנכ"לית הבנק, סמדר ברבר-צדיק, שעם תגמולים בהיקף של 4.3 מיליון שקל הפכה לשיאנית השכר הנשית, עד כה. עלות השכר של ברבר-צדיק ב-2015 הצטברה ל-3 מיליון שקל, ועל כך יש להוסיף הטבות ותנאים נוספים מהם נהנתה. בכך עקפה ברבר-צדיק את רחלי פרידמן, היועמ"ש של בנק מזרחי-טפחות, שעלות העסקתה עמדה אשתקד על 3.8 מיליון שקל.

לצידה של ברבר-צדיק, בלט גם שמו של יו"ר הבנק הבינלאומי, רוני חזקיהו, שעלות העסקתו אשתקד הגיעה ל-3.4 מיליון שקל - עיקר הסכום (2.4 מיליון שקל) כשכר. בסך הכול, עלות העסקת שבעת בכירי הבנק הנמצא בשליטת צדיק בינו התקרבה אשתקד ל-17 מיליון שקל - ממוצע של 2.4 מיליון שקל לעובד.

נתון מעניין נוסף שעולה מדוחות הבינלאומי הוא הלוואה בהיקף של 3.5 מיליון שקל שהעניק הבנק ליוסי לוי, סמנכ"ל וראש חטיבת משאבים בבינלאומי. מהדוחות עולה כי בשנה האחרונה לוי הקטין את היקף ההלוואה שהבנק העניק לו בכ-150 אלף שקל. עלות העסקת לוי הגיעה אשתקד ל-1.8 מיליון שקל.

קמהדע הפסידה הבכירים הרוויחו

בקרב בכירי חברת הנדל"ן המניב גב ים של נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי השם הבולט הוא של מנכ"ל החברה, אבי יעקובוביץ, שעלות העסקתו ב-2015 התקרבה ל-3 מיליון שקל - 2.2 מיליון שקל בעלות שכר והיתרה מענק.

קמהדע, חברת ביומד שסיכמה את השנה בהפסד של יותר מ-11 מיליון דולר, שילמה לחמשת בכיריה קרוב ל-2 מיליון דולר (יותר מ-7 מיליון שקל). כ-2.6 מיליון שקל מהסכום לסגן היו"ר דוד צור. חברת ביומד אחרת, רדהיל, שסיכמה את 2015 בהפסד של 21 מיליון דולר, שילמה לחמשת בכיריה 1.1 מיליון דולר (יותר מ-4 מיליון שקל) - כ-1.6 מיליון שקל מהסכום לסגן הנשיא, גלעד ראדאי.

עלות העסקת ארבעת בכירי חברת הביומד די פארם, שסיכמה את 2015 בהפסד של יותר מ-9 מיליון שקל, הגיעה אשתקד ל-2.4 מיליון שקל, כמיליון שקל מתוכם למנכ"ל לשעבר ד"ר אלכס קוזאק, שסיים את תפקידו בסוף חודש אוקטובר (עוד על די פארם בעמ' 6). את טבלת שיאני השכר ממשיכים להוביל מנהלי טבע, ובראשם ד"ר מייקל היידן, המדען הראשי של החברה, שעלות העסקתו התקרבה ל-25 מיליון שקל (6.4 מיליון דולר).

שיאני השכר הבולטים ל-2015 עד כה במיליוני שקלים
 שיאני השכר הבולטים ל-2015 עד כה במיליוני שקלים