סוחר מניות: אלה הסיבות המרכזיות לראלי בשווקים

דייב לוטץ, סוחר בכיר בחברת JonesTrading, שלח למשקיעים מזכר שבו הוא מפרט את הסיבות המרכזיות לראלי בשווקים

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

אתמול זינקו המדדים המובילים בוול סטריט עד כ-3%, כאשר מדד ה-S&P 500 העפיל לשיא של 7 שבועות, בעוד הנאסד"ק חתם את יום המסחר הטוב ביותר השנה. היום (ד') הראלי ממשיך גם בבורסות אסיה, כאשר מדד הניקיי קופץ בכ-4%. דייב לוטץ, סוחר בכיר בחברת JonesTrading, שלח למשקיעים מזכר שבו הוא מפרט את הסיבות המרכזיות לראלי בשווקים.

■ מסר מרגיע מסין - שר האוצר ג'ק לו שוחח עם בכירים בממשל הסיני וטען כי הם הבטיחו לו שלא יהיה צורך לפחת עוד את היואן, אחד הגורמים שתדלקו את התנודתיות בשווקים עד כה.

■ נתונים חלשים בסקטור התעשייה בארה"ב וסין, מגבירים את ההערכות בשווקים לפיהן הבנקים המרכזיים עשויים לשמור על מדיניות מוניטרית מרחיבה.

■ דראגי עשוי לשגר "בזוקה" בקרוב - נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי שלח מזכר לאחד מחברי הפרלמנט של גוש האירו וציין כי הבנק מוכן לבחון מחדש את תוכנית התמריצים שלו בפגישת הריבית בשבוע הבא וזאת בצל נתוני האינפלציה המאכזבים וחוסר הוודאות הכלכלי.

■ אתמול פורסם מדד מנהלי הרכש בסקטור התעשייה של ISM שעקף את התחזיות והצביע על קריאה של 49.5 נקודות בפברואר. עם זאת נציין כי קריאה מתחת לרמה של 50 נקודות מעידה על התכווצות כלכלית.

■ הנפט סיים בעליות על רקע הצהרה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפיה חברות האנרגיה הרוסיות מוכנות להקפיא את התפוקה השנה.

■ המניות הגדולות רשמו עליות חדות - מניות ה-FANG (פייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל) עלו ביותר מ-3% כאשר אפל טיפסה מעל 100 דולר למניה.