חברה שעוסקת בזיהוי מוקדם של שבץ גייסה 2 מ' ד'

מדימאץ' (Medymatch) עוסקת בזיהוי שבץ לפני שהוא מתפרץ ■ "דרך שימוש במערכת שלנו ניתן להציל אלפי חיים מדי שנה ומיליארדי דולרים בהוצאות מיותרות של חברות ביטוחי הבריאות"

 

הביומד הישראלי ממשיך לעורר עניין בקרב קרנות הון סיכון. חברת מדימאץ' (Medymatch) השלימה סבב ראשון בהיקף של 2 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". החברה אשר הוקמה בשנת 2013 ומעסיקה כעשרים עובדים עוסקת בזיהוי שבץ לפני שהוא מתפרץ.

את סבב הגיוס הובילה Genesis Capital Advisors והשתתפה בו גם הקרן Exigent Alternative Capital. נציין כי החברה צפויה להשתמש בכספי הגיוס על מנת לגייס עובדים נוספים. בימים אלה החברה עורכת ניסוי קליני נרחב על מנת לקבל אישור של ה-FDA - מינהל המזון והתרופות בארה"ב. 

מדימאץ 'עושה שימוש בביג דאטה ובינה מלאכותית. החברה סורקת צילומי CT של חולים ומשווה אותם למאות אלפי צילומי CT של אנשים אחרים. בעזרת הטכנולוגיה הזאת מדימאץ' יכולה לזהות בצילומים כמעט כל חריגה מהנורמה. החברה טוענת כי היכולת שלה לזהות נתונים חריגים עשויה - במקרים מסוימים - להיות טובה יותר בהשוואה להישגים של רופאים. המערכת של מדימאץ' מציגה את הממצאים שלה על גבי תמונות תלת ממדיות של המוח וכך מאפשרת לרופא לקבל החלטה מושכלת יותר.

המערכת של החברה מבוססת על ענן והיא מאפשרת לרופאים להזין אליה צילומים מכל מקום. בשלב זה המוצר של החברה מנטר רק צילומי מוח שלהם יש משמעות דרמטית. ממצא במוח שלא יפוענח בזמן עלול להוביל לשיתוק ואף למוות. המוצר של החברה נמצא בשלב הבטא וכיום הוא זמין במספר בתי חולים בעולם ומשמש כמה עשרות רופאים.

ג'ין סרג'ניז, מנכ"ל מדימאץ' אמר היום כי "אנחנו יכולים לשפר ולעזור לרופאים לראות את מה שהם לא רואים. השקעה בנו היא השקעה בעתיד הרפואי של כולנו".

מייקל רוזנברג, מייסד החברה וה-CFO, הוסיף כי "אנחנו גאים מאוד שקרנות מהמובילות בעולם בתחום טכנולוגיות הרפואה מביעות אמון בשילוב של הטכנולוגיה הייחודית שלנו והניסיון העסקי המאוד עמוק של צוות החברה. דרך שימוש במערכת שלנו, שמבוססת על ענן ומשלבת בין בינה מלאכותית וניתוח נתונים מורכבים בזמן אמת בחדר המיון, ניתן להציל אלפי חיים מדי שנה ומיליארדי דולרים בהוצאות מיותרות של חברות ביטוחי הבריאות וזאת בארה"ב בלבד. המערכת שלנו למעשה עוזרת לכל רופאי חדרי המיון ולרדיולוגים בכל העולם להגיע להחלטות הנכונות ביותר עבור המטופלים באופן מיידי".

Medymatch

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: מניעת שבץ

גיוסי הון: 2 מיליון דולר

משקיעים: Genesis Capital ו-Exigent Alternative Capital