לודזיה מכרה קרקע בחולון לעזריאלי; תרשום רווח של 105 מ' ש'

במסגרת ההסכם הפקידה עזריאלי 28 מיליון שקל בנאמנות, והיתרה תשולם 3 שבועות מהשלמת העסקה, הדורשת את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים

זוריק רוטלוי / צלם:איל יצהר
זוריק רוטלוי / צלם:איל יצהר

חברת הנדל"ן לודזיה רוטקס השקעות ממשיכה במימוש נכסיה העיקריים. אמש דיווחה החברה כי חתמה על הסכם למכירת זכויותיה בקרקע בחולון לקבוצת עזריאלי, תמורת 280 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), מכירה שממנה היא צופה רווח לפני מס בהיקף של 105 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, עזריאלי הפקידה 28 מיליון שקל בנאמנות והיתרה תשולם שלושה שבועות ממועד השלמת העסקה, הדורשת את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. עוד קובע ההסכם, כי במשך תקופה של 12-15 חודשים תהיה לודזיה זכאית להכנסות תפעוליות של הנכס (NOI) בהיקף מוערך של כ-10 מיליון שקל.

בלודזיה מציינים כי שטח הקרקע הנמכרת, הממוקמת באזור התעשייה של חולון, הוא כ-53 דונם ועליה יותר מ-14 אלף מ"ר בנוי של מבני מלאכה ומסחר המושכרים לשוכרים שונים. השטח הבנוי, שנבנה עוד בשנות ה-60, מושכר במלואו נכון להיום, ובין השוכרים ניתן למצוא את מחסני חשמל, הום סנטר וגם שטחי מלאכה זעירה. על המגרש זכויות בנייה של כ-193 אלף מ"ר עילי, ומרתפי חניה עם תב"ע מאושרת למשרדים, מסחר ושימושים נוספים אפשריים כמו דיור מוגן למשל, תחום שבו החלה לעסוק קבוצת עזריאלי באחרונה.

המגרש הנמכר ממוקם סמוך לפרויקט אחר של עזריאלי, הכולל 4 בנייני משרדים עם קומת מסחר וחניון תת-קרקעי, וכן הקבוצה מחזיקה בקרקע נוספת באזור התעשייה של חולון, המיועדת לתעסוקה ולמסחר וממוקמת בצמוד לקרקע שהיא מעוניינת לרכוש כעת מלודזיה.

לצד מכירת הקרקע בחולון, לודזיה גם מקדמת את מכירת זכויותיה במגרשים שבבעלותה בבני ברק תמורת קרוב ל-70 מיליון שקל לקבוצת סופרין, עסקה שאם תצא לפועל צפויה להניב ללודזיה רווח לפני מס של כ-12 מיליון שקל. לודזיה רוטקס השקעות הייתה זרוע הנדל"ן של חברת הטקסטיל הוותיקה לודזיה רוטקס. לאחר שהופרדה לפני מספר שנים מהחברה האם נותרו בידיה שני נכסים עתירי זכויות בלתי מנוצלות, שכאמור נמצאים בהליכי מימוש. לודזיה נמצאת בידי משפחת רוטלוי ומנוהלת על-ידי זוריק רוטלוי. בשנה החולפת מנייתה הכפילה את שוויה והיא משקפת לחברה שווי של 200 מיליון שקל.