נעילה חיובית בוול סטריט; הנפט זינק כ-4%, צ'ספיק טסה 19%

דוח התעסוקה הצביע על תוספת של 242 אלף משרות בפברואר, מעל הצפי שעמד על כ-195-200 אלף משרות ■ שיעור האבטלה נותר על כנו ובהתאם לצפי - 4.9% ■ הגירעון המסחרי התרחב בפברואר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ו')  בעליות שערים, על רקע דוח התעסוקה החיובי שפורסם לפני פתיחת המסחר ומגמה חיובית שחתמה את המסחר באסיה ובאירופה. הנפט זינק בחדות והוסיף לסנטימנט החיובי. 

 

המדדים המובילים בוול חתמו 4 ימים ברציפות של עליות ו-3 שבועות בתשואה חיובית. מדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס חתמו את השבוע בעלייה של כ-2%. 

האירוע המרכזי ברקע למסחר היום - נתוני התעסוקה לפברואר שפורסמו ב-15:30. הדוח הפתיע לטובה והצביע על תוספת של 242 אלף משרות בחודש פברואר, מעל התחזיות בשוק שעמדו תוספת של 190-200 אלף. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 4.9%, בהתאם לצפי. נתונים מהותיים נוספים שפורסמו בדוח הם השכר הממוצע לשעה, שירד ב-0.1% בפברואר וכן שיעור ההשתתפות בשוק העבודה, שעלה ל-62.9%, הרמה הגבוהה ביותר מאז מאי אשתקד. הדוח החזק מאותת לקובעי המדיניות שכלכלת ארה"ב אולי מסוגלת לעמוד בעוד העלאת ריבית (לסיפור המלא)

"דוח התעסוקה היה חיובי והכלכלה האמריקאית חזקה, אך לא הייתה אינפלציה בשכר, עניין מהותי שיגרום לפד להמשיך לשבת על הגדר", מציין זיווי רן, מנהל השקעות בחברת Mutual Asset Management. 

במקביל לדוח התעסוקה פורסם המאזן המסחרי (Trade Balance) לחודש ינואר, שהצביע על התרחבות הגירעון המסחרי לרמה של 45.7 מיליארד דולר, בעוד בשוק ציפו לגירעון של 43.8 מיליארד דולר לאחר שהגירעון עלה ל-43.4 מיליארד דולר בחודש הקודם.

החוזים על הנפט זינקו היום עד כ-4%. בשוק מעריכים שהסיבה לכך נעוצה בנתונים שהצביעו על שיפור התעסוקה, עניין שעשוי להוביל לעלייה בביקוש לדלק בארה"ב ולירידה במלאים. בנוסף מספר אסדות הקידוח בארה"ב ירד השבוע ב-8, גורם שתרם לעלייה החדה במחירים. ה-WTI ננעל סביב 36 דולר לחבית והשלים זינוק של 9.5% השבוע, בעוד הברנט ננעל ברמה של 38.6 דולר לחבית.

בין המדווחות היום על התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי - יצרנית האטבים Fastenal , הקמעונאיות Big Lots  ו-Staples  , שפירסמו דוחות לפני הפתיחה. 

מניית צ'ספיק אנרג'י זינקה בשיעור דו ספרתי, כאשר ברקע עליית מחריי הנפט וכן התאונה שבה נהרג השבוע מנכ"ל החברה לשעבר, יממה לאחר שהועלו נגדו האשמות למעילה.

HP   וסמית' אנד ווסון דיווחו (סימול SWHC) אמש על דוחות חזקים מהצפוי.

מניית פייסבוק  ריכזה עניין על רקע הוצאות מס גבוהות מהצפוי בבריטניה בהיקף מיליוני ליש"ט.

מתגברות ההערכות כי אפל תחשוף החודש אייפון חדש עם מסך קטן יותר, כפי שדווח בניו יורק טיימס.