סקר חדשות 2: הקואליציה נחלשת, לפיד מזנק

שנה לבחירות לכנסת – סקר מנדטים מיוחד שנערך עבור חדשות 2 מעלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, הקואליציה השברירית של ראש הממשלה נתניהו הייתה מצטמקת ל-57 ח"כים בלבד ■ כל התוצאות

לרגל שנה לבחירות לכנסת ה-20, שהובילו להקת ממשלת ה-61 בראשות בנימין נתניהו, בדקנו למי הייתם מצביעים אם הבחירות היו נערכות היום. סקר מנדטים שערכו ד"ר מינה צמח ומנו גבע ממכון מדגם עבור התכנית "פגוש את העיתונות" מעלה שבזמן שיש עתיד מזנקת וכמעט מכפילה את כוחה, מפלגות הקואליציה מקבלות יחד 57 מנדטים בלבד.

על-פי הסקר, מפלגת הליכוד הייתה יורדת מ-30 מנדטים שיש לה היום ל-26 מנדטים, יש עתיד הייתה קופצת מ-11 מנדטים שיש לה היום ל-19, והמחנה הציוני הייתה הופכת למפלגה השלישית בגודלה וסופגת מכה קשה עם 18 מנדטים בלבד, לעומת 24 שיש לה היום.

הרשימה הערבית המשותפת הייתה, כך על-פי הסקר, שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, לעומת מפלגת הבית היהודי בראשות בנט שהייתה מתחזקת מ-8 מנדטים ל-11. כולנו בראשות כחלון סופגת מכה ויורדת מ-10 מנדטים כיום ל-7 בלבד. הסקר חוזה התחזקות לישראל ביתנו של ליברמן, מ-6 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-8.

בהמשך החלק התחתון של הסקר, יהדות התורה הייתה מתחזקת מעט ומקבלת 7 מנדטים לעומת 6 היום. בש"ס המצב הפוך - המפלגה של דרעי הייתה נחלשת במנדט אחד ויורדת מ-7 כיום ל-6 מנדטים. על-פי הסקר, מרצ שומרת על כוחה ועוברת רק בקושי את אחוז החסימה עם 5 מנדטים.