נתניהו מתעורר: "אנחנו מתחילים היום לדון בהפחתת הרגולציה"

רה"מ נזכר לטפל באחת הבעיות הגדולות במשק: "בישראל יש עודף רגולציה, עודף ביורוקרטיה, עודף משפטיזציה – השילוב של שלושת הדברים הללו גורם לישראל להיות פחות ופחות תחרותית, פחות אטרקטיבית לעסקים"

בנימין נתניהו / צילום: אילן אסייג
בנימין נתניהו / צילום: אילן אסייג

רה"מ נתניהו מתחיל לדון בדרכי טיפול באחת הבעיות הגדולות במשק: עודף הרגולציה.

"בישראל יש עודף רגולציה, עודף ביורוקרטיה, עודף משפטיזציה - השילוב של שלושת הדברים הללו גורם לישראל להיות פחות ופחות תחרותית, פחות אטרקטיבית לעסקים", אמר היום (א') נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "זה אומר שהמחירים של המוצרים ושל שירותים גבוהים יותר, האזרח משלם יותר והעסקים עושים כאן את עסקיהם פחות. לכן, יעד מרכזי של הממשלה הוא להפחית את הנטל של הרגולציה העודפת במדינת ישראל.

"אנחנו מתחילים את הדיון הזה היום בממשלה, זה עובר מחר לדיון בוועדת שרים מיוחדת. הרפורמה הגדולה ביותר שאנחנו יכולים לעשות בממשלה היא להפחית את הנטל הרגולטורי על עשיית עסקים בישראל וגם על ניהול הממשלה".

בישיבת הממשלה התייחס נתניהו גם לנושאים מדיניים ואמר: "השבוע יגיע הנה לביקור ידידנו, סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הביקור הזה מבטא את היחסים האיתנים בין ישראל לבעלת בריתנו ארה"ב. יש מי שכבר חזה את קריסת היחסים הללו - לא כך הוא. היחסים הם איתנים בכל המישורים, וגם מול האתגרים שאנחנו עומדים במשותף מולם באזורנו, על כך כמובן אדון עם סגן הנשיא בביקורו.

"אני חייב לומר שבמקביל ליחסים עם ארה"ב, אנחנו בונים יחסים אחרים, נוספים כמובן, עם מדינות רבות בעולם. בכל שבוע יש כאן נשיא או שר, או ראש ממשלה או שר חוץ, או שרים אחרים ממדינות אסיה, אפריקה, אירופה, אמריקה הלטינית, מהעולם כולו, והדבר הזה מבטא כמובן את הנכסיות של ישראל היום במאבק גם נגד האסלאם הקיצוני וגם לתפוס את הזדמנויות העתיד, בייחוד בטכנולוגיות. מחר יבקר כאן נשיא רומניה, והביקורים הללו יימשכו גם בביקורים שלי במקומות אחרים, במיוחד לתוך יבשת אפריקה ביולי הקרוב".