אינטנסיקס הישראלית בשת"פ מחקרי עם מאיו-קליניק בתחום הטיפול הנמרץ

מאיו קליניק נחשב לאחד מהמוסדות הרפואיים המובילים בארצות-הברית ובעולם בתחומים כמו חקר מחלת הסרטן

תרופה דולרים / צלם: thinkstock
תרופה דולרים / צלם: thinkstock

אינטנסיקס הישראלית חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה מחקרי עם מאיו קליניק בחיזוי וזיהוי מוקדם של סיבוכים רפואיים לחולים השוהים ביחידות לטיפול נמרץ. מאיו קליניק נחשב לאחד מהמוסדות הרפואיים המובילים בארצות-הברית ובעולם בתחומים כמו חקר מחלת הסרטן. אינטנסיקס גם החלה לפני מספר שבועות בביצוע מחקר לזיהוי סיבוכים אצל חולים ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל-אביב.

שימוש בטכנולוגיות של ביג דטה הופך היום לגורם מרכזי בממסד הרפואי ובמוסדות המחקר והרפואה העולמיים. זאת במטרה לפתח מערכות חיזוי שישפרו את הטיפול בחולים ויפחיתו את התמותה. בכל שנה מטופלים בארה"ב ביחידות לטיפול נמרץ כחמישה מיליון חולים. על פי הנתונים, כ-30% מחולים אלו אינם שורדים.

היקף הפעילות ביחידות לטיפול נמרץ בארצות-הברית בלבד מוערך בכ-290 מיליארד דולר בשנה. למרות שמספר המיטות ביחידות לטיפול נמרץ מהווה כ-10% מכלל המיטות בביתי החולים בארצות-הברית, ההוצאות התפעוליות של יחידות אלו עומדות על כ-30% מההוצאות התפעוליות של בתי החולים.

האלגורתמים שאינטנסיקס מפתחת מעבדים ברציפות ובזמן אמת את הנתונים הידועים על החולה, יהיו מסוגלים לחזות ברמת דיוק גבוהה שינויים וסיבוכים במצבו טרם הופעת הסימנים הקליניים ולספק התראה לצוות המטפל. אמצעי הניטור הקיימים היום נותנים למעלה מ-100,000 חיוויים רפואיים שונים על החולה מדי דקה. נתונים אלה כוללים לחצי דם, דופק, לחצים, תוצאות מעבדות, תרופות, מיקרו ביולוגיה, נתוני נשימה והנשמה ועוד. שילוב הנתונים במנוע האנליטי של אינטנסיקס בא לענות על הצורך בחיזוי של סיבוכים צפויים, משך השהיה בטיפול נמרץ והערכת הסיכוי לאשפוז חוזר.