איגוד האלקטרוניקה: "אומת הסטארט-אפ מוכרת עצמה לדעת"

אלישע ינאי התייחס לתוכנית של משרד ראש הממשלה לייבא אלפי עובדים זרים שימלאו את השורות בחברות היי-טק

אלישע ינאי / צלם: איל יצהר
אלישע ינאי / צלם: איל יצהר

"לפני שהמדינה רצה לייבא עובדים זרים להיי-טק, רק בגלל שזה עושה כותרת טובה, עליה לגבש תוכנית לאומית למתן מענה לבעיות ולקשיים של התעשייה ולאלפים שנפלטים בגיל 45 מתעשיית ההיי-טק. רק לאחר מכן יש לבחון ולשקול הבאת עובדים זרים לענף", כך אומר נשיא איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, אלישע ינאי, בהתייחס לתוכנית של משרד ראש הממשלה לייבא אלפי עובדים זרים שימלאו את השורות בחברות היי-טק.

ינאי, שכיהן בעבר בתפקיד נשיא מוטורולה ישראל, אינו מרוצה ממצבה של תעשיית ההיי-טק הישראלית: "צר לי להרוס את החגיגה לאחר סיכומי האקזיטים השנתיים", אמר, "אבל תעשיית ההיי-טק הישראלית נמצאת בסטגנציה, ובמדדים מסוימים אף נמצאת על פי תהום: אומת הסטארט-אפ מוכרת את עצמה לדעת, והתעשייה כולה, שאחראית ליצוא בהיקף של 27 מיליארד דולר בשנה, נמצאת כבר יותר מחמש שנים בצומת מסוכן".

ינאי תקף בחריפות את התוכנית, ואמר: "היא פשוט הזויה ומנותקת לחלוטין מהשטח: אלפי מהנדסים ואנשי תוכנה שסיימו את מסלול הכשרתם במכללות, מתקשים למצוא עבודה, בין אם בשל התייחסות מזלזלת לבוגרי המכללות בהשוואה לבוגרי מוסדות עלית כמו הטכניון ואוניברסיטאות ובין אם בגלל הסיסמה המטופשת שהם חסרי ניסיון. כיצד יהיה לאנשים האלה ניסיון בלי הכשרה?", תהה.

התוכנית להבאת עובדים זרים לחברות ההיי-טק נבחנת בידי צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, והמדען הראשי במשרד, אבי חסון. להערכת גורמים במשרד ראש הממשלה, התוכנית תגובש רק בעוד מספר חודשים ובמסגרתה ייעשה מיפוי של צרכי חברות ההיי-טק.

איגוד תעשיות אלקטרוניקה והתוכנה קורא לממשלה ליישם מהלכים אחרים לפתרון מצוקת כח האדם, כמו קורסי רענון לאנשי תוכנה מעל גיל 45 ועוד.