נעילה מעורבת בבורסה; אפריקה זינקה 11.8%, ביוליין 7%

נתוני מאקרו שליליים ביפן וסין מעיקים על הבורסות בעולם ■ אפריקה פרסמה אתמול אזהרת רווח חריפה וצנחה - אך היום התאוששה ■ פסגות: הירידות האחרונות ברמי לוי - "סערה בכוס תה"

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת על רקע ירידות בשוקי העולם בצל נתוני מאקרו שליליים שפורסמו ביפן ובסין. מניות הבנקים סיימו באדום אך מניות האנרגיה והפארמה בלטו לחיוב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

 

ביפן דווח כי התמ"ג ברבעון הרביעי של 2015 ירד ב-1.1%, מה שמצביע על התכווצות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בסין דווח כי היצוא נפל ב-25% בפברואר - חודש 16 ברציפות של ירידה ביצוא.

בעקבות הנתונים, בורסות אסיה ירדו וגם החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט מאבדים כ-0.8%. הנפט נחלש ב-1.4% לאחר שזינק אמש ב-5.5%.

בישראל לא פורסמו היום נתוני מאקרו, וגם בארה"ב או באירופה אין נתונים מהותיים היום. בשוק המט"ח נסחר השקל ביציבות מול הדולר סביב 3.9 שקלים והאירו מתחזק ב-0.6% ל-4.3 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "הדולר-שקל ממשיך לנוע בניגוד למגמה של הדולר בעולם. בשעה שאינדקס הדולר יורד כבר 4 ימים ברציפות, הדולר-שקל מטפס מעלה אל 3.915. רמת ההתנגדות המשמעותית היא 3.92 שקלים לדולר, שהיוותה התנגדות פעמים רבות בחודשים האחרונים. פריצה מעל רמה זו עשויה לתת דחיפה נוספת לצמד, לעבר 3.94. את הפיצול בין הדולר-שקל לבין מדד הדולר קשה כעת להסביר, ונראה כי הדבר מבטא חולשה יחסית של השקל".

מבין המניות שבלטו במסחר בת"א, אפריקה ישראל  המשיכה לבלוט אחרי הנפילה מאתמול בעקבות פרסום אזהרת הרווח החריפה שלה.

גם מניית רמי לוי  חווה טלטלה בתקופה האחרונה עם נפילה של 13% בשבוע בצל חקירת הבעלים, אולם בפסגות מעריכים שמדובר ב"סערה בכוס תה". (לסיפור המלא)

מניות הגז, ובמיוחד מניות "לוויתן" - אבנר , רציו  ודלק קידוחים  - הוסיפו לרכז עניין, בעוד המשקיעים ממתינים בקוצר-רוח להכרעת בג"ץ על ההתנגדויות שהוגשו למתווה הגז, החלטה שצפויה בכל יום. בבנק ירושלים סבורים כי בג"ץ יאשר את המתווה, כבר בימים הקרובים.