פריגו מתגמלת את מנהליה על מניעת ניסיון ההשתלטות של מיילן

מנכ"ל החברה ג'וזף פאפא יקבל בונוס של 2 מיליון דולר ■ גם סמנכ"לית הכספים וסגן הנשיא יזכו לתגמול נאה, חלקו במזומן והיתר במניות חסומות, כדי "להכיר בתרומתם מול ניסיון ההשתלטות העוינת של מיילן"

בכירי חברת התרופות פריגו  צפויים לקבל בונוסים על הצלחתם במאבק נגד ההשתלטות העוינת של מיילן. כך עולה מזימון לאסיפת בעלי מניות שפרסמה פריגו לפני כמה ימים.

מנכ"ל החברה, ג'וזף פאפא, יקבל בונוס של 2 מיליון דולר, שמורכב מחצי מיליון דולר במזומן ועוד 1.5 מיליון דולר במניות חסומות. סמנכ"לית הכספים, ג'ודי בראון, וסגן הנשיא, טוד קינגמה, יקבלו כל אחד בונוס של 750 אלף דולר, מחציתו במזומן ומחציתו במניות חסומות. זאת על מנת "להכיר בתרומתם המכריעה בנושא ניסיון ההשתלטות העוינת של מיילן בין החודשים אפריל-נובמבר 2015". הקצאת המניות החסומות בוצעה בדצמבר האחרון, והמניות החסומות יבשילו לאורך שנתיים מיום ההקצאה.

הזימון לאסיפה חושף עוד פרטים מעניינים הקשורים לתגמולים של הבכירים: לדוגמה, שעוד לפני שנודע שהצעת הרכש של מיילן נכשלה למעשה, יום אחד בלבד לפני תאריך היעד בנובמבר האחרון - תוקן הסכם ההעסקה של המנכ"ל פאפא, "כדי להתאים בצורה מדויקת יותר את התנאים במקרה של שינוי שליטה בחברה למדיניות הכללית של החברה כלפי עובדיה בארה"ב", כך נכתב שם. בהתאם לתיקון, במקרה של שינוי שליטה בפריגו, הסכם ההעסקה של פאפא יוארך אוטומטית בשנתיים, ואם הוא יפוטר ללא סיבה או בשל סיבה שקשורה לשינויי השליטה, הוא לא יחויב בתנאי של אי-תחרות.

תגמול במקרה של העברת שליטה

בכל מקרה, אם מיילן הייתה משתלטת על פריגו (או שבעתיד השליטה בפריגו תשתנה בדרך אחרת), התגמולים להם היו זכאים פאפא ובכירים אחרים בחברה היו גדולים באופן משמעותי. כך למשל, במקרה של עזיבה בשל שינוי שליטה על פריגו, פאפא יהיה זכאי לתגמולים בסכום מצטבר של 25.8 מיליון דולר, מתוכם כ-7 מיליון דולר פיצויים במזומן והשאר בתגמולים מבוססי מניות (למעשה, הסכום הנוכחי נמוך יותר, משום שהתחשיב מבוסס על מחיר מניית פריגו בסוף 2015, ומאז המניה ירדה). אצל בראון הסכום מגיע ל-7.7 מיליון דולר, אצל קינגמה - 5 מיליון דולר, ואצל הנשיא ג'ון הנדריקסון - 6.1 מיליון דולר.

הזימון לאסיפה מגלה גם פרטים הקשורים לתגמול הדירקטורים. אחד מהם הוא שלמה ינאי, לשעבר מנכ"ל טבע. ינאי הצטרף לדירקטוריון פריגו רק בתחילת נובמבר 2015, ועבור חודשיים בתפקיד זכה לתגמולים במזומן של קרוב ל-24 אלף דולר.

בנוסף, הוא קיבל בדומה לשאר הדירקטורים תגמול מבוסס מניות בסך כ-150 אלף דולר, כך שסך התגמולים שלו הסתכם בכ-174 אלף דולר. דירקטור אחר הוא רן גוטפריד, שעזב את הדירקטוריון בסוף 2015 אחרי קרוב לעשור, ופריגו חתמה איתו על הסכם ייעוץ בתשלום חודשי של כ-31 אלף דולר לתקופה של 16 חודשים.