נעילה מעורבת בבורסה; פריון זינקה 6.4%, אל על 5.3%

רמי לוי: נתמודד על רכישת מגה ■ אפריקה ממשיכה לרכז עניין ■ מניות הגז ממתינות להכרעת בג"ץ ■ רשות ני"ע פשטה על משרדי וויטסמוק; ל"גלובס" נודע כי מדובר בחשד לשימוש במידע פנים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד')במגמה מעורבת לאור סנטימנט חיובי בשוקי העולם לקראת ההחלטה החשובה של הבנק המרכזי האירופי מחר. הנפט מזנק עד כ-2% ותומך בסנטימנט החיובי. מניות הנדל"ן והפארמה בלטו במעו"ף, שננעל בעלייה של 0.4%. ת"א 75 סיים בירידות קלות, בהובלת מנקיינד ומבנה תעשייה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.24 מיליארד שקל.

 

נתון מאקרו חלש בסין לחץ אתמול על שוקי העולם, כאשר הפעילים מנסים להעריך האם השווקים הפיננסיים בדרך לעוד סיבוב של נפילות במחירי המניות והסחורות כתוצאה מהקשיים של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

בשווקים ממתינים בדריכות להחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי (ECB) מחר, שלפי הערכות צפוי להכריז על הגדלת תוכנית ההקלה הכמותית ואף להוריד את הריבית.

גם הפדרל ריזרב צפוי להשפיע על השווקים שבוע הבא, עת ייקבע הבנק המרכזי האמריקאי האם להעלות את הריבית בארה"ב, או לא. דוח התעסוקה החיובי לחודש פברואר שפורסם בסוף השבוע האחרון מאותת כי מצב הכלכלה האמריקאית שפיר, אך קברניטי הפד בוודאי שייתנו דעתם על המצב העולמי בכלל, ולחצי האינפלציה בפרט.

בשוק המט"ח השקל התחזק היום מול המטבעות המרכזיים, הדולר והאירו. השער היציג של הדולר נחלש בכ-0.1% ונקבע על 3.906 שקלים. האירונחלש בכ-0.5% לרמה של 4.22 שקלים.

מבין המניות שבלטו היום, רמי לוי  נסחרה על רקע דיווח רשמי של החברה לבורסה לפיו היא מתכוונת להתמודד על רכישת מגה, הפעלתה באופן נפרד וגיוס עוד 1,000-2,000 עובדים. היום פורסם כי המכרז למכירת רשת מגה נדחה שוב ליום שישי בצהריים.

אפריקה  הוסיפה לרכז עניין על רקע אזהרת הרווח החריפה שפרסמה השבוע לרבעון הרביעי של 2015 ולשנה כולה. שלשום נפלה המניה בחדות - ואתמול זינקה.

רשות ניירות ערך פשטה שלשום על משרדי חברת וויטסמוק  - כך עולה מהודעה ששידרה החברה לבורסה. בהודעה צוין כי "שלשום הגיעו חוקרי רשות ניירות ערך למשרדי החברה, בוצע חיפוש, נלקחו מסמכים, ומנכ"ל החברה איתי מרוז נחקר. בשלב זה החברה אינה יכולה למסור פרטים נוספים אודות החקירה".  ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי מדובר בחשד לעבירת שימוש ב מידע פנים שמיוחסת גם לגורמים חיצוניים לחברה, וכי היקף הרווחים שעשו לכאורה החשודים בתיק (אלה שמחוץ לחברה) מגיע כדי עשרות אלפי שקלים. 

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים יהש  ורציו  המשיכו לעמוד במוקד לאחר שטיפסו אתמול לקראת הכרעת בג"ץ בעתירות נגד מתווה הגז.

איי.די.איי ביטוח  הפכה אתמול לראשונה לחברת הביטוח עם שווי השוק הגבוה בישראל, כאשר מנייתה עקפה לזמן קצר את שווי השוק של הראל.

אסם  הגיבה להמלצת אנטרופי למוסדיים להתנגד לעסקת נסטלה-אסם בשל שווי נמוך. ענקית המזון הישראלית טוענת כי השווי הוגן. היום פורסם ב"גלובס" כי חברת הייעוץ "עמדה" ממליצה למוסדיים לתמוך בעסקה בטענה שהמחיר הוגן וסביר. (לסיפור המלא)

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]