אקזיט לקרן ריאליטי: מכרה ב-70 מ' ש' מגרש ביפו שקנתה ב-37 מ'

הקרן רכשה את המגרש בשכונת עג'מי לפני שנתיים במכרז של רשות מקרקעי ישראל

אקזיט לקרן ריאליטי: שנתיים וחצי לאחר שזכתה במכרז רמ"י ורכשה מגרש ברחוב דונולו הרופא בשכונת עג'מי ביפו, המיועד להקמת 40 יחידות דיור ב-37 מיליון שקל, מוכרת הקרן את המגרש ב-70 מיליון שקל. הרוכשת היא קבוצת פוגלר בבעלות איש העסקים עודד מרגלית, וחברת אריאל גרופ.

ב-2013 זכתה קרן ריאליטי במכרז של רמ"י לאחר שגברה על 10 הצעות שהוצעו לרכישת המגרש. המחיר ששילמה הקרן על המגרש היה גבוה ב-10 מיליון שקל מההצעה השנייה בגובהה. אלא שלמרות הביקורת שנשמעה על המחיר הגבוה ששולם, בזמן שחלף מאז הזכייה במכרז, החלה הקרן בהליך לשינוי תוכנית בניין העיר והשבחת הנכס, באמצעות האדריכל סנאן עבד אלקאדר, ולאחרונה חתמה כאמור על הסכם למכירתו בסכום של 70 מיליון שקל. הליך שינוי התוכנית טרם הסתיים ולכשיאושר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ויתקבל תוקף לתוכנית החדשה, תישא הרוכשת בהיטלי השבחה.

התוכנית המקורית היתה מיועדת להקמת 40 יחידות דיור בשטח עיקרי של 4,000 מ"ר ו-3,000 מ"ר מסחר, במסגרת השינוי מבוקשת הקטנת שטח המסחר ל-1,000 מ"ר והגדלת מספר יחידות הדיור ליותר מ-100, והקטנת שטחן. בנוסף, יוקם חניון תת קרקעי.

לדברי אוהד רוזן, שותף בקרן ריאליטי, "הדירות בתוכנית המקורית היו דירות יוקרה גדולות, שלא תואמות את דרישות הציבור היום. התוכנית שהתחלנו לקדם בסמכות ועדה מקומית מתאימה את גודל הדירות לרוח התקופה".

רוזן הוסיף כי "בכספי התמורה, כולל בכספים שגייסנו בקרן הנוכחית, אנחנו ממשיכים לאתר נכסים בעלי פוטנציאל השבחה".

את הרוכשת ייצג עו"ד דורון אריאל ממשרד דורון אריאל, ואת קרן ריאליטי ייצג עו"ד משה הרדי ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

מדובר באקזיט שני שרשמה לאחרונה קרן ריאליטי. בינואר מכרה את מרכזיית בזק בפינת הרחובות משה דיין וההגנה בתל אביב תמורת 44 מיליון שקל ליזם שלמה דהוקי. היא רכשה את המרכזייה מבזק בשנת 2010 תמורת 20 מיליון שקל. ייעוד המגרש לתעשייה טרם השתנה.