מדינת חלם: האוצר משלם שכר דירה עבור בניין ריק בת"א

משרד הרווחה אמור לעבור למבנה בדרך קיבוץ גלויות, אולם העובדים מתנגדים בשל סמיכותו לתחנת דלק והיעדר נגישות לתחבורה ציבורית

הבניין בקיבוץ גלויות. סמוך לתחנת דלק / צילום: איל יצהר
הבניין בקיבוץ גלויות. סמוך לתחנת דלק / צילום: איל יצהר

מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר משלם כבר חודשים אחדים דמי שכירות עבור בניין חדש שהוקם לטובת משרד הרווחה בדרך קיבוץ גלויות בתל-אביב, זאת למרות שהבניין טרם אוכלס.

הבניין בנוי על מגרש בשטח 7.6 דונם, וכולל 20 אלף מ"ר בנוי של משרדים וקומת קרקע מסחרית שהושכרה ברובה לרשת הסופרמרקטים "סופר ברקת". את הבניין הקימה חברת גל אמרלד שבבעלות רו"ח צביקה רז יחד עם שותפים, והוא תוכנן על-ידי משרד בר אוריין אדריכלים.

אל הבניין, שכבר נושא את השלט "משרד הרווחה", אמורים היו לעבור כבר לפני חודשים אחדים עובדי משרד הרווחה מבניין בשדרות ירושלים ביפו. אלא של"גלובס" נודע כי למרות שבניית הבניין הושלמה זה מכבר, ועל-פי אתר קבוצת גל אמרלד היה אמור להתאכלס ביוני 2015, הוא טרם אוכלס בשל מחלוקות שעלו בין עובדי משרד הרווחה לבין ההנהלה ומינהל הדיור הממשלתי.

העובדים העלו כמה טענות: האחת, שהבניין סמוך לתחנת דלק קיימת, ובעבר כבר עלה החשש כי מדובר בתחנה מזהמת - טענה שמשרד הרווחה הודיע עתה כי יבדוק.

טענה שנייה ועיקרית שהעלו העובדים היא כי הבניין מרוחק משמעותית מנגישות לתחבורה ציבורית נוחה, וכי נוסף לעובדים שאמורים לפקוד את המקום, היעדר הנגישות התחבורתית לבניין תהווה קושי משמעותי לקהל שפוקד את משרד הרווחה, שרובו מתנייד באמצעות תחבורה ציבורית. גם נכים רבים אמורים לקבל בו שירות. לטענתם, הבניין הנוכחי בשדרות ירושלים מאופיין בנגישות גבוהה לתחבורה ציבורית.

לטענת גורם המעורה בפרטים, העובדים התריעו בפני הנהלת משרד הרווחה ומינהל הדיור הממשלתי עוד לפני שנבחר הבניין בקיבוץ גלויות מתוך חלופות נוספות, אך מקבלי ההחלטות התעלמו מהאזהרות.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הפרויקט המדובר הסתיים, ועל כן כבר ניתן לאכלס את הבניין, אשר משולם עבורו שכר דירה. עם זאת, קיומן של כמה מחלוקות מול ועד העובדים מנעו את אכלוס הבניין. נציין, כי בעת הזו מרבית המחלוקות נפתרו ואנו מקווים כי המחלוקות המעטות שנותרו יפתרו במהרה בתקופה הקרובה ויאפשרו את האכלוס המלא של הבניין".

במשרד הרווחה הסבירו כי הקמת המבנה הושלמה רק בינואר האחרון, אז ועד העובדים העלה בפני הנהלת המשרד שני נושאים הנוגעים לבטיחות ולאיכות הסביבה. נושאים אלה עלו בפגישה שהתקיימה בתחילת חודש פברואר, יחד עם נציגי מינהל הדיור הממשלתי. "משרד הרווחה סיכם עם מנהל הבינוי הממשלתי על ביצוע בדיקות שייעשו על-ידם, הנוגעות להיבטים הבטיחותיים ולנושא הגנת הסביבה. על-פי הממצאים תתקבל החלטה בעניין", נמסר מהמשרד.