הפועלים גייס 3 מיליארד ש' באג"ח; לאומי נכנס להלוואות מקוונות

לאומי פרטנרס השקיעה 55 מיליון שקל באיזיבוב - החברה הגדולה בבריטניה להלוואות אינטרנטיות לעסקים

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

בנק הפועלים השלים גיוס 3 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח. מדובר בהרחבת סדרה 32 הצמודה, במח"מ של 5.7 שנים. הבנק התכוון לגייס 2.6 מיליארד שקל, והביקושים נאמדו ב-4.8 מיליארד שקל, כלומר ביקושי יתר של פי 1.8, שהובילו להגדלת הגיוס. ההנפקה נסגרה בתשואה הגבוהה ב-0.95% מתשואת האג"ח הממשלתיות במח"מ דומה (כולל עמלות).

בתוך כך, בנק לאומי, המתחרה העיקרי של הפועלים, הודיע אתמול על כניסה לעסקי ההלוואות האינטרנטיות (lending-e) באמצעות השקעה של 55 מיליון שקל של זרוע ההשקעות שלו, לאומי פרטנרס, בחברת איזיבוב (EZBob), החברה הגדולה בבריטניה להלוואות מקוונות לעסקים. במקביל, חברת אוקטורי הבריטית משקיעה סכום דומה של 55 מיליון שקל (20 מיליון ליש"ט בסך הכל).

"סבב השקעה זה מספק לאיזיבוב הון נוסף, שינוצל להגדלת כושרה להעמדת ההלוואות ולהמשך פיתוח פלטפורמת הטכנולוגיה המובילה שלה", נמסר מלאומי. "זאת, על מנת לאפשר ליותר חברות קטנות ובינוניות בבריטניה (כ-5.2 מיליון עסקים) גישה מיידית, בכל זמן ומכל מקום, למימון הנדרש לצורך הנעת תוכניות הפיתוח שלהן".

איזיבוב נוסדה ב-2012 והעמידה הלוואות ליותר מ-8,500 עסקים קטנים ובינוניים בבריטניה. פלטפורמת ההלוואות המקוונות שלה היא הראשונה שזכתה לערבות של עשרות מיליוני ליש"ט על-ידי קרן ההשקעות של האיחוד האירופי (EIF). הפלטפורמה של איזיבוב מבוססת על ניתוח מהיר של נתוני הלקוח ממקורות מגוונים, ומאפשרת לחברה להעמיד הלוואות קצרות-טווח לעסקים קטנים ובינוניים בסכומים של 3,000-120,000 ליש"ט. לחברה משרדים בלונדון ומרכז פיתוח בהרצליה.