הנפט זינק השבוע בכ-7%; נסק ב-40% תוך חודש

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה: "יש אפשרות שמחיר הנפט מתחיל לראות את האור בקצה המנהרה הארוכה והשחורה" - אך מסייגת ומזהירה כי לא ניתן לומר בדיוק מתי יגיע האיזון בין ההיצע לביקוש

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מחיר הנפט  עלה היום (ו') בכ-1.7% והשלים עלייה שבועיות של כ-7%. מאז השפל שנרשם בחודש שעבר הוא נסק בכ-40%.

שני גורמים תמכו בהתחזקות הנפט היום: תחזית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה וסקירה מעודדת של גולדמן זאקס. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA) עדכנה כי העלייה האחרונה במחיר הנפט נובעת מירידה בהיצע ברחבי העולם, אך יחד עם זאת הזהירה כי ישנו חוסר ודאות באשר לביקוש העולמי לנפט וזאת נוכחי הסכנות הניצבות בפני הצמיחה הגלובלית.

"יש אפשרות שמחיר הנפט מתחיל לראות את האור בקצה המנהרה הארוכה והשחורה", נכתב בסקירה של ה-IEA. "עם זאת, איננו בטוחים מתי בדיוק ב-2017 יגיע האיזון המיוחל בין ההיצע לביקוש".

להערכת הסוכנות, היצע הנפט בארה"ב יירד השנה ב-530 אלף חביות ביום, כאשר גם ההיצע בברזיל וקולומביה צפוי לרדת. הסיבה היא כמובן הורדה דרמטית בהשקעות של חברות האנרגיה הגדולות נוכח הצניחה במחירים מאז קיץ 2014.

גולדמן זאקס העלה היום את טווח המחירים שלו לנפט ל-25-45 דולר לחבית מ-20-40 דולר לחבית, מה שמספק גם כן רוח גבית לזהב השחור. האנליסטים מעריכים כי ההתאוששות במחיר הנפט תהיה "הדרגתית", וזאת בהתאם לירידה ההדרגתית בהיצע הנפט.