הטיפ היומי: השקעה אטרקטיבית בתחום מרכזי הקניות

באפסילון ממליצים "קנייה" על מניית ביג במחיר יעד של 233 שקל, אפסייד של 15.8% על מחיר השוק

חברת המרכזים המסחריים ביג  נסחרת בבורסה בת"א בשווי של כ-2.5 מיליארד שקל. מרבית האנשים מכירים את המרכזים המסחריים של ביג בארץ, ולכן החברה נתפסת כפעילה בעיקר בישראל. אולם פעילות החברה בארה"ב כבר מתקרבת לכמחצית מסך הפעילות.

נכסי ביג בארה"ב נמצאים בתפוסה ממוצעת של כ-93% ומספקים תשואת NOI (רווח תפעולי לפני פחת ומימון) של כ-6.1%, כשמתחילת 2015 ביג רכשה נכסים בכ-212 מיליון דולר לפי שיעור תשואה ממוצע של כ-6.6%. בנכסי ביג בארה"ב קיים פוטנציאל לעלייה בשכר הדירה. משום שמדובר בפעילות חדשה יחסית, שכוללת מכירות ורכישות תכופות של נכסים, הנחת העבודה שלנו היא ששווי הנכסים בארה"ב בספרים מייצג באופן הולם את שווים הכלכלי, ובשלב זה אנו לא מתמחרים את האפסייד הפוטנציאלי בעתיד.

בישראל, ביג מצליחה לשמור לאורך השנים על שיעורי תפוסה גבוהים של כ-100% ושיעורי עומס נמוכים (שכ"ד/פדיון). לאחרונה החברה זיהתה שינוי מגמה בשוק הנדל"ן המסחרי בישראל, והחלה ליזום מרכזי קניות חצי-פתוחים המספקים חוויית בילוי אחרת, "קניוני ה-Lifestyle". הנכס המשמעותי ביותר שלה בתחום הוא ביג פאשן אשדוד שנפתח ב-2015 ונראה מבטיח.

פרויקט הדגל הבא הוא ביג פאשן גלילות (שחלקה בו הוא 50%) - קומפלקס שיכלול שדרות אופנה, מסעדות, משרדים וחניונים, עם 25-30 אלף מ"ר שטחי מסחר ו-70-75 אלף מ"ר משרדים. ההשקעה הכוללת של ביג במרכז תהיה כ-680 מיליון שקל. היא כבר שיווקה 30% משטחי המסחר (אינדיקציה לפוטנציאל הנכס), ומצפה להשלים את בניית החלק המסחרי עד סוף 2018.

אפסייד נוסף טמון בקרקע בבעלות ביג בכפר סבא, עליה החברה מקדמת הליכי תכנון למגורים, וכבר קיבלה אישור לכ-480 יחידות דיור. הקרקע רשומה בספרי ביג בעלות כ-50 מיליון שקל בלבד, כלומר כ-100 אלף שקל ליחידת קרקע, בזמן שמחירי הקרקעות ליח"ד באזור מתחילים מכ-700 אלף שקל. להערכתנו, ביג צפויה לממש את הקרקע ברווח הון משמעותי.

אנו סבורים שמניית ביג מהווה השקעה אטרקטיבית וממליצים עליה במחיר יעד של 233 שקל, אפסייד של 15.8%. התמחור אינו לוקח בחשבון את האפסייד הפוטנציאלי בפעילות בארה"ב ואת יכולת החברה להגדיל את ההכנסות מנכסים בישראל.

בן נובו שלם, מנהל מחלקת המחקר, אפסילון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם