EZBob גייסה 29 מ' ד'; הגיוסים מתחילת השנה: 3.4 מיליארד ש'

החברה מספקת פלטפורמה מקוונת למתן הלוואות לעסקים קטנים-בינוניים בבריטניה ■ תומר גוריאל, מייסד ומנכ"ל: "חווינו צמיחה משמעותית ב-12 החודשים האחרונים"

אין זה סוד שבנק מסורתי, כמו לאומי לצורך העניין, כבר אינו המקור היחיד להלוואות עבור עסק קטן-בינוני. בעידן האינטרנט, פלטפורמות מקוונות לקבלת מימון עסקי פורחות כפטריות אחרי הגשם, והבנקים המסורתיים מכירים בכך ואפילו תומכים במתחרים החדשים והיותר דיגיטליים, ולראיה סבב הגיוס האחרון של EZBob הישראלית. החברה השלימה גיוס של 20 מיליון ליש"ט (28.8 מיליון דולר) מלאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של קבוצת לאומי, ומקרן ההשקעות הבריטית Oaktree. כל אחת מהשתיים השקיעה בחברה 10 מיליון ליש"ט (14.4 מיליון דולר), וכך מגיע סך הגיוס של EZBob מאז הקמתה על 79.3 מיליון דולר.

EZBob, שהוקמה לפני חמש שנים על ידי תומר גוריאל (מנכ"ל) ושרון פרלשטיין (סמנכ"ל פיתוח עסקי), התאגדה בבריטניה אך מרכז הפיתוח שלה ממוקם בהרצליה. הבחירה של החברה בבריטניה נובעת, בין היתר, מהעובדה כי השוק הבריטי הוא אחד השווקים המערביים הגדולים ביותר המאפשרים פעילות של פלטפורמות מקוונות למתן הלוואות עסקיות. כל מה שצריך לעשות הוא לגלוש לאחד משני אתרי החברה - www.ezbob.com או www.everline.com - למלא את הפרטים הנדרשים, ולקבל די מהר הלוואה של עד 120 אלף ליש"ט.

בבריטניה יש כ-5.2 מיליון עסקים קטנים-בינוניים ומאז הקמתה העניקה EZBob הלוואות קצרות טווח (עד שנתיים) בשווי של מעל 100 מיליון ליש"ט למעל 8,500 עסקים כאלו. במילים אחרות, החברה עדיין לא מדגדגת את הפוטנציאל של השוק הבריטי, ויש לה לא מעט מקום לצמיחה. הוכחה נוספת להצלחת של החברה היא בהיותה הראשונה שזכתה לערבות בהיקף של 40 מיליון ליש"ט על ידי קרן ההשקעות של האיחוד האירופי.

בנוסף, קרן ההשקעות הממשלתית הבריטית Angel Co Fund היא אחד מהמשקיעים בחברה, בצד קרן הגשמה וקרן פנומן. החברה, כאמור, התאגדה כבריטית ולכן רשם החברות הישראלי אינו יכול ללמד על שיעורי ההחזקה המדויקים של המשקיעים בה, אך קרן Oaktree היא ככל הנראה בעלת המניות הפיננסית הגדולה בחברה לאור חלקה הלא מבוטל בגיוסי החברה עד כה.

לעומתה, עבור קבוצת לאומי ההשקעה ב-EZBob מהווה כניסה ראשונה לשוק ההלוואות המקוונות. לדברי פרופסור דני צידון, יו"ר לאומי פרטנרס, "חברות פינטק דוגמת EZBob יכולות לסייע למגזר הבנקאי המסורתי ולתרום לשיפור חוויית הלקוח".

תומר גוריאל, מנכ"ל וממייסדי EZBob ציין כי "גיוס מבנק גלובלי ומוביל בתחום הדיגיטל, שמשמש כמשקיע פעיל בענף ההיי-טק, מהווה הכרה בטכנולוגיה שלנו - שמשנה את כללי המשחק - ובגישה הייחודית שלנו להלוואות עסקיות. השקעה זו תאיץ את תוכניות הצמיחה שלנו, תאפשר לנו להמשיך לפתח את פלטפורמת ההלוואות העסקיות ולהתמודד עם צרכי ההלוואות העסקיות של בריטניה. ההשקעה המתמשכת של Oaktree בחברה מהווה תמיכה בצוות הניהול, ביכולת לשדרג את העסק ובתיאבון שלנו לגישה חדשה למימון עסקי בבריטניה. כבר חווינו צמיחה משמעותית ב-12 החודשים האחרונים וההזדמנות בשוק הבריטי נותרה עצומה".

הגיוסים מתחילת השנה: 3.4 מיליארד שקל

הגיוס של EZBob נכנס לעשירייה הראשונה של גיוסי הון של סטארט-אפים ישראלים מתחילת השנה. ממעקב "גלובס" עולה כי קרוב ל-70 סטארט-אפים גייסו במהלך החודשיים וחצי האחרונים 876 מיליון דולר (3.4 מיליארד שקל) - שיא היסטורי.

העשירייה הראשונה ברשימה גייסה מחצית מהסכום, 420.3 מיליון דולר - נתון המעיד על כך שמספר קטן יחסית של סטארט-אפים גורף נתח די גדול מעוגת התקציב של תעשיית ההון סיכון.

עוד עולה ממעקב "גלובס" כי EZBob היא למעשה חברת הפינטק היחידה שביצעה גיוס הון משמעותי מתחילת השנה, וזאת למרות שתחום זה הוא אחד החמים ביותר בתעשיית הטק הישראלית והעולמית כאחד.