תוכנית חדשה של בוגרות 8200 תסייע לקדם נשים בהיי-טק

אחת המייסדות: "אנחנו רוצות לקחת את הצעירות שיוצאות לדרך ולוודא שהן אכן ממשיכות למסלול הובלה והצלחה"

נויה למפרט, קרן הרשקוביץ ואפרת דייגי. “פוטנציאל למצוינות”  / צילום: דרור יצחק
נויה למפרט, קרן הרשקוביץ ואפרת דייגי. “פוטנציאל למצוינות” / צילום: דרור יצחק

תוכנית חדשה לקידום נשים בתפקידים בולטים במגוון תחומים ובראשם ההיי-טק הושקה בשבוע שעבר במתחם Sosa בתל אביב. התוכנית, ששמה Women2Women, מבקשת להגדיל את מידת הייצוג של נשים בצמתי קבלת החלטות, וזאת על ידי חניכה מכאלו שכבר "עשו זאת". לשם כך ייבחרו בימים אלה 20 בוגרות צעירות של יחידת 8200, כאשר לכל אחת מהן "תוצמד" מנטורית, גם היא בוגרת היחידה, שכבר ממלאת תפקיד בכיר.

היוזמה לפעילות גם היא של שלוש בוגרות יחידת 8200. קרן הרשקוביץ, נויה למפרט, ואפרת דייגי, יזמו את הפרויקט וכיום הן מנהלות אותו. לשלושתן אומנם אין רקע טכנולוגי (דייגי היא עורכת דין, למפרט דוקטורנטית לפסיכולוגיה קלינית, והרשקוביץ סטודנטית לתואר שני בחקר ביצועים), אולם הן מעידות כי הצורך הגובר, הוביל אותן לפתוח תוכנית ייעודית, כאשר מלווה לכך גם תחושה של שליחות.

"המטרה היא לקדם בוגרות עם פוטנציאל למצוינות", מסבירה הרשקוביץ, "הדגש הזה מבדל אותנו מיתר התוכניות הקיימות לקידום נשים. היוזמה נולדה כשהסתכלנו על יחידת 8200 ממנה אנו עצמנו יצאנו, וראינו שחמישים אחוז ממנה הן נשים. הנתון המעניין הזה נשמר גם בקבע הראשוני. ב-8200 יש צד טכנולוגי של מתכנתים ויש גם צד מודיעיני. זה נכון שהבנות נוטות יותר לנתיב המודיעיני, אבל עדיין, גם ביציאה לקצונה היחס המאוזן בין נשים וגברים נשמר".

הבעיה לדברי הרשקוביץ מתחילה כשמסתכלים קדימה. "אחוז המנכ"ליות והדירקטוריות צונח. אנחנו רוצות לקחת את הצעירות שיוצאות לדרך, ולוודא שהן אכן ממשיכות למסלול הובלה והצלחה. אנחנו מחברות אותן עם בוגרת שעברה כברת דרך". דייגי: "המטרה היא לתת פוש ראשוני ומשמעותי".

למפרט: "אנו תוקפות משני הכיוונים, למשל באירוע השקה כמו זה שערכנו בשבוע שעבר בו הושק פורום של בוגרות היחידה שקשורה מאוד לעולם ההיי-טק. אמנם אנו לא מגיעות מהתחום, והמטרה היא כמובן לפנות למגוון תחומים ונשים, אבל הפורום הזה, במיוחד בהקשר הטכנולוגי, מאפשר נטוורקינג".

בין המנטוריות שיפעלו בפורום ניתן למצוא כמה שמות בולטים ומוכרים, בהם יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר לשעבר; עינב אהרוני-יונס, מנכ"לית קודאק ישראל; דנה שוגרמן, מנהלת אסטרטגיית מכירות במיקרוסופט העולמית; כרמית שילה, מנהלת משאבי אנוש באמדוקס; ח"כ איילת נחמיאס ורבין, ואחרות.

דייגי: "התוכנית אמנם מכוונת למגוון מקצועות, אבל אנחנו רואות שהצורך במנטורית שתכוון בתחום ההיי-טק והטכנולוגיה חזק הרבה יותר מבמקצועות אחרים".

השלוש, כמו גם המנטוריות החברות בפורום, פועלות בהתנדבות מלאה. הן שציוותו מנטורית לכל בוגרת, והן שמנהלות בתוך כך את הפעילות כולה. לסיום, הן מבקשות להבהיר: "חלק מהחזון שלנו הוא שהתוכנית תגיע לנשים צעירות בעלות פוטנציאל מכלל האוכלוסייה ולא רק לבוגרות היחידה. זו נקודה שחשוב לנו מאוד להדגיש".