סגירה חיובית באירופה; עליות במניות הבנקים

נעילה חיובית בבורסות אסיה ■ הבנק המרכזי של יפן התחיל היום את ישיבת הריבית ■ בהמשך השבוע: החלטות הריבית בארה"ב ובריטניה ■ קרטל אופ"ק יפרסם היום את הדוח החודשי

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום (ב') בעליות שערים, בעוד מדד הסטוקס 600 עלה בכ-1% ומדד הדאקס הגרמני עלה בכ-1.6%, למרות שמפלגתה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ספגה הפסד בבחירות המקומיות במדינה.

 

המשקיעים באירופה עדיין מפנימים את המהלכים האגרסיבים של הבנק המרכזי האירופי בשבוע שעבר. נגיד הבנק מריו דראגי הכריז על הורדה נוספת של ריבית הפקדונות למינוס 0.4% ועל הרחבת התוכנית לרכישות אג"ח בעוד 20 מיליארד אירו בחודש.

בשווקים ממתינים כעת בדריכות להכרזות הריבית ביפן, בריטניה וארה"ב בהמשך השבוע ומגיבים להצהרות של הרגולטורים הסינים לפיהן ממתן התנודות לא יחזור לשווקים בשנים הקרובות.

הראלי בבורסות אירופה נתמך ע"י עליות חדות במניות הבנקים. מניות הבנק האיטלקי Banca Monte dei Paschi di Siena מזנקות ביותר מ-10% לאור דיווח בתקשורת המקומית לפיו בנקים אחרים במדינה שוקלים לרכוש אותו.

הנפט צונח היום ביותר מ-2% לקראת פרסום הדוח החודשי של קרטל אופ"ק. הברנט נסחר סביב 40 דולר לחבית בעוד ה-WTI, שהשלים זינוק של 40% בשבועות האחרונים, נופל לרמה של כ-37 דולר לחבית.

נעילה חיובית באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') בעליות שערים, בתגובה ראשונה לעליות השערים שחתמו בסוף השבוע את המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט.

 

הבנק המרכזי ביפן התחיל היום ישיבה דו-יומית במטרה לקבוע את גובה הריבית. על פי הערכות, הבנק יבחר שלא לעשות דבר לאחר שבסוף ינואר הוריד את הריבית במדינה לטריטוריה השלילית. בהמשך השבוע גם הפדרל ריזרב יקבע את גובה הריבית בארה"ב.

לפי פתיחת המסחר פורסם כי הזמנות המכונות ביפן (ליבה) רשמו עלייה גבוהה מהצפוי בחודש ינואר - 15% לעומת דצמבר 2015.

בסין, לעומת זאת, פורסמו נתוני מאקרו שממשיכים להצביע על כך שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם נחלשת, עם קמצוץ אופטימיות. התפוקה התעשייתית בסין לחודשים ינואר-פברואר צמחה בקצב הנמוך ביותר מאז 2008, בעוד המכירות הקמעונאיות עלו בקצב האיטי ביותר מאז מאי 2015. עם זאת, ההשקעות בנכסים קבועים, נתון מפתח משמעותי, רשמו בחודשים ינואר-פברואר זינוק של 10.2% לעומת החודשיים המקבילים ב-2015.

"הנתונים הסיניים מראים המשך חולשה, אך ניכר כי הוצאות הממשל והתאוששות בשוק הנדל"ן תורמות להחזקת הצמיחה", ציינו ב-IG Markets.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]