מתחם הנזירות ביפו נמכר בכינוס נכסים ב-26 מ' ש'

בהתאם לתב"ע במקום ועפ"י הסכם שנחתם עם עיריית ת"א, ניתן לבנות על הקרקע 60-70 דירות ■ אחת המטלות של הרוכשים היא פינוי דיירים מהקרקע תמורת פיצוי, ובשל כך המחיר נמוך יחסית

מתחם הנזירות. מבנה לשימור / צילום: איל יצהר
מתחם הנזירות. מבנה לשימור / צילום: איל יצהר

מתחם הנזירות בשכונת עג'מי ביפו נמכר לאחרונה בהליך של כינוס נכסים תמורת 26 מיליון שקל לא כולל מע"מ, כך נודע ל"גלובס". מדובר במגרש בן 3.1 דונם, הממוקם בסמוך לבית השגריר הצרפתי, וגובל ברחובות מנדס פרנס ממערב, ולנסיה מצפון, מענית ממזרח ושריד מדרום. בהתאם לתב"ע במקום ועל פי הסכם שנחתם עם עיריית ת"א, ניתן לבנות על הקרקע 60-70 דירות. אחת המטלות של הרוכשים היא פינוי דיירים מהקרקע, תמורת פיצוי, ובשל כך המחיר נמוך יחסית.

המבנה היה שייך למסדר נזירות סנט ג'וזף של ההתגלות, ובשטח יש כיום שני מבנים: חד קומתי ודו קומתי מסוגנן עם קשתות, המיועד לשימור. בסוף שנות ה-90 רכשה את הזכויות בקרקע חברת הנדל"ן בלו קוהינור, ולפני כשנה היא מכרה אופציה לקבוצת הרכישה מינהל מגורים ישראל לרכוש את הקרקע. מינהל מגורים שיווקה במקום קבוצת רכישה בשם פרויקט "יופיאה", אולם מימוש הקרקע לא יצא בסוף אל הפועל בשל קשיים בפינוי הדיירים.

הנכס נרכש בהליך של כינוס נכסים באמצעות עו"ד אמנון גלברט, בעקבות סכסוך ארוך בין הכנסייה המארונית לבין בלו קוהינור החוכרת. בהתמחרות זכתה חברת א.ו.ת לרווחת האזרח הוותיק בישראל בע"מ שבבעלות רן פרסברג הבעלים של מטבחי בולטהאופ, וחנן סלנסון. את הרוכשת ייצגה עו"ד שירן בן עזרא.