"הסמארטפון החדש של סמסונג הוא סמן ימני לכל עולם המובייל"

סמסונג ישראל השיקה שני מכשירים חדשים שיעלו עד 4,000 שקל ■ אורן מרון: "הצבנו רף בולט שכל התעשייה תתיישר אליו"

אין כמו ההשקה של מכשיר חדש של סמסונג, על מנת להפיח רוח חדשה בסניף הישראלי של החברה - אחרי גל שמועות לא מחמיאות על מה שנעשה שם. סמסונג ישראל ניצלה את ההשקה עד תום והוכיחה, בתבונה רבה, מדוע המכשירים החדשים הם אלה שצריכים לדבר, ולא שום דבר אחר. עבור אורן מרון, מנהל חטיבת המובייל, סמסונג ישראל, ההשקה שנערכה היום מהווה הזדמנות ליישר קו ולהתמקד באויב הגדול של סמסונג בעולם ובישראל - אפל.

מה שנראה בהתחלה כמו הבלחה חד פעמית בתערוכת הסלולר האחרונה בברצלונה - התקפה חזיתית של סמסונג על אפל - הפך כנראה לאסטרטגיה החדשה של החברה בכל העולם. סמסונג כובשת את המקום הראשון בדירוג העולמי בכוח והיא עושה זאת ללא התנצלויות וללא בושה. בברצלונה ראינו זאת בהשקה של ה-Galaxy S7 ושל ה-Galaxy S7 edge, שנערכה בביתן הענק ששכרה החברה. החברה לא היססה להראות צילומים שהשוו בין המכשירים שלה לבין האייפון 6.

היום סמסונג ישראל חזרה על אותו הגימיק, ונתנה לצלם זיו קורן להראות תמונות שצילם במכשיר החדש. קורן כמובן לא איכזב והראה את יתרונות הצילום המובהקת של Galaxy S7. מבחינת סמסונג, קורן נתן את הגושפנקא לכך שהתמונות שניתן לצלם במכשיר החדש הן כבר ברמה מקצועית לכל דבר ועניין.

בברצלונה הייתה תחושה שכולם לא נפלו מהקרשים כאשר השקתם את המכשיר החדש. גם בתקשורת הבינלאומית זה השתקף היטב.

מורן: "כולם הסתכלו למעשה על הפח של הרכב, על המעטפת. המכשיר החדש נראה אותו דבר פחות או יותר ביחס ל-Galaxy s6 אבל לאט לאט זה התקלף.

"סמסונג קיבלה החלטה מאוד חשובה לשמור על העיצוב המאופק, אבל ככל שעבר הזמן וניתנה לכתבים הטכנולוגיים ההזדמנות להתחיל לחפור במכשיר החדש, הם גילו שמתחת למכסה המנוע שלו יש עולם חדש לחלוטין. החל מההקשחה, לקחת מכשיר, לקמר אותו מאחורה לשמור על העיצוב הדק, להגדיל סוללה, מעבד, וקירור מים, ולהקשיח אותו - זה לא פחות מפלא הנדסי. תוסיף את היכולות הגרפיות, את הממשקים, צריכת החשמל והמעבד, המצלמה שמקרבת אותנו לעולם המקצועי.

"אנשים התחילו להבין שאנחנו במקום אחר וזה עבד טוב מבחינת יחסי ציבור. מה שיותר חשוב הוא שאנחנו רואים שזה משתקף היטב אצל הלקוחות שלנו".

 

"שיפור במחירים"

- אי אפשר להימנע מהשאלה בדבר הלקוח מן השורה. למה הוא צריך להחליף מכשיר עכשיו כאשר לפני חצי שנה הוא קנה את ה-6?

"ממה שאנחנו רואים יש כבר בשוק שיפור משמעותי במחירי המכשירים".

- אתם הורדתם מחירים?

"לא ניגע בזה, כל אחד מהשותפים שלנו קובע את המחירים שלו. היום אנחנו משיקים שני מכשירים חדשים אחד עם מסך בגודל של 5.1 אינץ' ואחד עם מכשיר של 5.5 אינץ' במחירים יותר אטרקטיביים ממה שהשיקו את ה-6S. זה לא רק שאנחנו נותנים הטבה צרכנית אלא שמפה אפשר להתחיל לדבר על היתרונות הטכנולוגיים".

- באיזה יתרונות מדובר?

"נעשתה קפיצה אדירה במכשיר החדש והוא כעת סמן ימני לכל עולם המובייל. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה שהוכנסה ל-Galaxy S7 תהפוך למודל לחיקוי וכולם יאמצו את הטכנולוגיות האלה. הצבנו רף מאוד בולט".

- בוא תסביר לי את האסטרטגיה שלכם מול השוק הפתוח ומול המפעילים. האם זה נכון שהמפעילים יקבלו יותר תשומת לב השנה?

"לא חד משמעית. אחת המשימות שלנו זה לשמור על איזון בין שני הסגמנטים, אנחנו כל הזמן עוקבים לאן הולך השוק".

- השוק לא חוזר למכירות על ידי המפעילים?

"נשמר איזון. לכל אחד יש היתרונות והקשיים שלו. אנחנו מנסים לנווט את עצמנו בתוך הבריכה הזאת. אנחנו עושים שינויים כל הזמן ועובדים כל יום קשה, ואחת המשימות שלנו היא לשמור על קשר פתוח ושיתוף פעולה טוב ואני חושב שההשקה של המכשיר החדש היא תמונת מראה להצלחה שלנו בתוך השוק".

- מה אתה חושב על ההצלחה של LG בישראל? איך חברה שלא נמצאת בחמישייה הראשונה במכירות העולמיות מצליחה להגיע להישג כזה בישראל?

"אני לא רוצה להתייחס לפעילות המתחרים. אנחנו מברכים על תחרות בישראל זה מרים אותנו לקצות האצבעות ועושה לנו רק טוב".

- זה בא על חשבונכם?

"תראה אנחנו יכולים עכשיו לדבר שעות על נתחי השוק, אבל בגדול סמסונג צמחה משמעותית והפערים בינינו לבין המתחרה המהותי שלנו - אפל - גדלים. גדלנו בהתאם לצמיחת השוק".

"עקפנו את אפל"

- אפרופו אפל והכניסה שלה לסגמנטים שונים דרך הורדות מחירים, איך אתה רואה את המהלך שלהם?

"סופסוף הם מצהירים שאפל הולכת בקול רם אחרי סמסונג. אנחנו עוקפים אותם לא רק בטכנולוגיה אלא עכשיו גם מבחינת נתחי שוק. אנחנו כבר שם ומשיקים מכשירים לכל הסגמנטים וכל הזמן משפרים את היכולות שלנו לא רק בפרימיום ומצליחים לצמוח על חשבונם. זה חלק מההצלחה בשילוב שבין סדרת הנוט (לשוק העסקי) לסדרת ה-S.

אחד הדברים המעניינים בהשקה הרשמית היום הוא שיתוף הפעולה של סמסונג עם הוט שבנתה אפליקציה ייעודית לצפייה בתכנים שלה ב-360 מעלות דרך משקפי המציאות הווירטואלית של חברת סמסונג.

"אנחנו רוצים להביא חוויית משתמש אחרת. אנחנו כל הזמן מחפשים דרך להמחיש את היכולות של המכשיר דרך צורות מדיה שונות והמשחק של ה-VR שנכנסנו אליו ממחיש את זה. אנחנו מבינים שהגענו לרף מסוים מבחינת היכולת של הלקוח להכיל כל כך הרבה טכנולוגיה ואנחנו צריכים לעבור לגל החדש והעשרת חוויית השימוש של הלקוח בישראל".