מורגן סטנלי חושש ממיתון - חותך את התחזיות לשווקים

בבנק חוששים מגלישה למיתון עולמי וממליצים למממש מניות שעשו ראלי בתקופה האחרונה ■ ה- S&P צפוי לעלות השנה בעד 1.5% ■ "צמיחה חלשה ואי וודאות פוליטית מביאה אותנו להיות חשדניים כלפי השווקים הפיננסים"

וול סטריט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

החששות ממיתון עולמי מגיעות לבנקים הגדולים ומורגן סטנלי, הראשון להזהיר את לקוחותיו מפני חולשת השווקים הפיננסים. "חוסר וודאות פוליטי וצמיחה חלשה מביאים אותנו להמליץ על סגירת פוזיציות והורדת תחזיות הרווח לשווקים הפיננסים" מצוטטים היום האסטרטגים של הבנק בכלי התקשורת האמריקאיים.

על פי ההערכות המעודכנות של הבנק, הצמיחה בארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - תעמוד על 1.7% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 1.9%, גוש היורו יצמח (להערכת הבנק) ב-1.5% בלבד וזאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 1.8% וכלכלות השווקים המתעוררים צפויות לצמוח בשיעור של 4% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 4.4%.

יש לציין כי שני מנועי הצמיחה העולמיים, כלכלת ארה"ב וכלכלת סין צפויות, להערכת האסטרטגים של הבנק, להיכנס לסוג של קיפאון השנה כשהיקפי הסחר העולמי מלמדים על בעיות בכלכלת סין כשבארה"ב מערכת הבחירות הקשה אינה תורמת לכלכלה. המשמעות של תחזיות הצמיחה המעודכנות של הבנק הן שבמונחי צמיחה לנפש עשויות כלכלות ארה"ב ושוש האירו לגלוש לצמיחה שלילית לנפש - נתון שיחייב התערבות של הממשלות בכלכלות אולם החשש ההולך וגובר בוול סטריט הוא שמערכת הבחירות הקשה אליה גולשת ארה"ב תביא לשיתוק של הבית הלבן כך שעל המגרש הכלכלי יוותר הפדרל ריזרב שלו יש מערכת שיקולים שאינה תמיד תואמת את מערכת השיקולים של הבית הלבן.

במורגן סטנלי מעריכים שלמרות החששות מההתפתחויות הכלכליות בארה"ב, שוק ההון האמריקאי עדיין עדיף על שווקים אחרים והוא צפוי להניב השנה תשואה עודפת על פני יתר השווקים.